Driver problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeezaH

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Ik heb een tijdje geleden een Nvidia Geforce 6200 gekocht..

Als ik sommige programma's open met de driver ( MSN live meesenger, Winamp: Video, Windows media player: Video, Quicktime,..) dan krijg ik een 100% CPU gebruik en gaat mij pc dus heel traag..

Dus heb ik de driver eens gedeïnstalleerd en video's lopen flexibel...

Ik weet niet waar het aan kan liggen want heb de drivers er allemaal vanaf gegooid via Configuratiescherm > Software > Nvidia Drivers > Uninstall ...

En daarna via www.Nvidia.com de laatste driver gedownload van mijn videokaart.. Pc reboot..
Maar het probleem blijft zich voortdoen :(

Weet iemand hier misschien raad mee?

Verdere Specs :
AMD Sempron 2800+ : 1.83Ghz
1024 MB RAM
80Gb harde schijf met nog 55GB schijfruimte vrij
Windows XP Professional (Niet legitiem)
ASUS A7V880 Motherboard

Hoe bedoel je met de driver openen? dubbelklikken op Internet explorer zou genoeg moeten zijn voor je internet verbinding, net als dubbelklikken op Winamp om die te starten

Ik bedoel met de driver openen: Als de driver geïnstalleerd is op de pc op dat moment..

Nee, ik bedoel dat ik Problemen heb als ik mijn videokaartdriver heb geïnstalleerd en ik heb geen problemen als ik em niet heb geïnstalleerd...

Snap je ?

Nee, ik bedoel dat ik Problemen heb als ik mijn videokaartdriver heb geïnstalleerd en ik heb geen problemen als ik em niet heb geïnstalleerd...

Snap je ?

ok dus als je de drivers heb geinstalleerd dan heb je problems met je pc

installeer je de geforce and tnt2 drivers?
en dan voor xp?

Ik snap het nu wel, ik heb het niet al te lang geleden ook gehad, zeer vervelend ...
Dus, je wilt stabiele drivers hebben voor je Nvidia6200?
Nieuw is niet altijd beter ..., misschien dat dit dus ook voor jou geld. Heb je de cd nog die je bij de videokaart gekregen hebt? Probeer die dan weer te installeren.

Jah doe ik ... de eerste he...
Voordien had ik een FX 5200 en hij werkte perfect.. nooit problems mee maar ik wou wat meer vloeiend beeld.. helaas..

En ja, ik heb de CD nog van de Videokaart..

Moet ik eerst alle drivers van mijn Pc afgooien en dan die driver van op mijn CD installeren? of hoe moet ik het helemaal doen? leg even uit alsjeblieft..

@Whittey - Hoe had jij het opgelost.. dat probleem dat ik ook heb?

En ja, ik heb de CD nog van de Videokaart..

Moet ik eerst alle drivers van mijn Pc afgooien en dan die driver van op mijn CD installeren? of hoe moet ik het helemaal doen? leg even uit alsjeblieft..

@Whittey - Hoe had jij het opgelost.. dat probleem dat ik ook heb?

als je dat progje hebt gedaan dan alleen de drivers van nvidea natuurlijk

De drivers van op men CD of van Nvidia website?

nee ik bedoelde verwijderen van de nvidea drivers

daarna zou je de cd drivers kunnen proberen en werkt het is het goed en zou je eventueel nog de drivers van de site kunnen doen

werkt dat niet dan weet je dat de drivers van de site dus problemen geeft

Laatst bewerkt:
Oke, even proberen :) over 5-10 minuutjes zal ik opnieuw verslag geven

Oké nog even een vraagje...

Ik heb dus met DC alles gedeïnstalleerd maar er staat nog steeds in mijn Software dat ik een driver heb geïnstalleerd.. :/
Moet ik deze driver dan verwijderen? vooraleer ik de nieuwe driver eropzet?
Ik heb DC al uitgevoerd he ... :/ vind het raar..

en heb nog geen Drivers ofzo geïnstalleerd na deïnstallatie met DC ..

Ik zat te pielen met W98 ..... XP er overheen gedraaid, vervolgens werkte de kaart naar behoren ...:confused:

Bij jou gaat dit niet op uiteraard..

Nja, ik heb nu een niet legitieme versie van XP en dacht misschien een legitieme eroverheen te smijten maar met mijn vorige FX5200 was hij ook al niet meer legitiem... Ik zal nu eens de driver van de CD installere

als je de drivers verwijderd hebt moet je ff de pc herstarten

als je dan op internet gaat en je gaat een pagina scrollen dan moet ie als het ware golfen

dat wil dan zeggen dat er geen drivers geinstallerd zijn

nu nkun je de drivers installeren

ik keek net bij mijn apparaatbeheer en ik zag dat mijn RAID controller unknown was.. je weet wel met zo een geel vraagtekentje...
heeft dat misschien ook iets te maken ermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan