Driver Realtek RTL 8185 802 11 a/b/g niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Nadat ik WIndows XP opnieuw had geinstalleerd bleek de driver voor de LAN controller van Realtek RTL 8185 802 11 a/b/g niet te vinden te zijn. Kan iemand mij helpen die driver te vinden?
 
Het is vreemd maar de verwijzing naar de softpediasite levert niet het gewenste resultaat op. Is er wellicht een andere mogelijkheid om die driver op te halen?
 
Ik zal voor je kijken of ik een andere download link kan vinden.
 
De verwijzing die door Harry Snor is gegeven doet bij mij hoge verwachtingen ontstaan. Alleen zie ik bij de gedownloade informatie een aantal bestanden voorkomen waarvan ik de betekenis niet begrijp. Het gaat om de bestanden net8185.cat, net8185.inf en rtl85n86.sys. Wat ik met die bestanden moet doen is mij volstrekt een raadsel. Kun je me daarover uitleg geven?
 
Hoi !

Zoals je kunt zien zijn het drivers voor zowel 32- als 64-bits Vista !

Klik in apparaatbeheer op de netwerkkaart, kies voor: zelf installeren, en geef het pad aan waar je de drivers hebt opgeslagen.
De juiste worden dan automatisch geinstalleerd.

Greetz,

Harry.
 
Het is mogelijk een foutje van mij om deze vraag bij het Vistaforum te plaatsen. Het gaat namelijk om een XP probleem. Vista drivers zullen mij dus niet helpen. Is het mogelijk om specifiek XP drivers aan te geven?
 
Hoi !

Tja, da's lekker !

Je zet je vraag in de Vista-rubriek, en zet iedereen voor je aan het werk.
Dan blijkt het ineens om XP te gaan.

Als ik de tijd kan vinden zal ik in de loop van vandaag nog even door m'n database gaan voor je, maar nu ben ik even druk met mensen die me niet op het verkeerde been zetten.

Greetz,

Harry.
 
Je hebt het over Windows XP en plaatst hem in de Vista sectie?

Ik heb hem verplaatst voor je :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan