driver(s) soundblaster 16

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Ik ben op zoek naar driver(s) voor mijn geluidskaart Soundblaster 16.

Als besturingssysteem heb ik windows XP professional.

Ik heb al op driverguide.com gezocht, maar dan kan ik alleen drivers vinden voor windows98se.

Zou ik verder nog het verschil graag weten tussen:
ASIO
DirectIO
PC/AV

Ik hoor het heel graag.

Groetjes, Leonie

Kijk op deze site en klik hier door de vragenlijst, dan kom je er vanzelf...

deze site

Suc6:thumb: ...

ps:voor sommige progjes heb je asio nodig maar denk dat in jou geval dit niet nodig is, deze drivers voldoen tenslotte aan het afspelen en opnemen van muziek met bijv. winamp of mediaplayer

DENK het niet! Dat zijn geen xp-drivers;) ...

Als je naar de site van Creative ga zal je er waarschijnlijk achter komen dat de drivers voor 16 , al met pensioen zijn
welke ik opgaf zijn de laatst werkende drivers voor XP (Dit geheel zit namelijk ook op een computer van een van mijn kinderen)waar ook XP opstaat

eigen ervaring

Vreemd! Bij beide staat namelijk dat het 98-drivers zijn, en bij mij hebben ze niet gewerkt, althans niet volledig( recorder deed het niet naar wens, playcenter deed het niet en balance werkte niet in mixer)! Maar dat zijn dingen wat je niet dwars hoeft te zitten! Hoop dat ze er mee uit de voeten kan ;)

Dat ie drivers op creative al reeds overleden zijn wist ik niet :o , nou gebruik ik ook asio-drivers (in combi met de orginele) maar dat enkel omdat ik met veel muzieksoftware werk!

de drivers zijn niet overleden ,alleen maakCreative daar geen updates meer voor En als hij er niet mee uit de voeten kan zit er niets anders op een nieuw kaartje te kopen kosten niet zo veel meer

Hallo Allemaal.,

Hartsikke bedankt voor de hulp!!

Ik dacht dat er geen driver voor mijn geluidskaart was geinstalleerd, maar dat blijkt nu toch het geval te zijn.

Mijn geluidskaart doet het in de mediaplayer en windows xp zegt dat mijn geluidskaart goed werkt.
Ook heb ik gezien dat er een driver genaamd. wdmaud.drv geselecteerd is als driver voor de kaart.

MAAR... ik stelde mijn vraag hier op het forum, omdat ik het muziekprogramma Logic werk en ik krijg maar geen geluid uit de wave files.

Onder hardware en drivers in Logic zag ik dat er zowel onder pc/av als onder Asio geen driver geselecteerd waren, dus ging ik er automatisch vanuit dat er geen driver voor mijn geluidskaart was geinstalleerd.

Dat bleek na veel gezoek en gepuzzel toch wel het geval te zijn. Ik kan nu onder PC/AV voor de driver EASI Direct Sound kiezen, of voor EASI MME.

Maar bij allebei deze opties hoor ik nog steeds geen geluid uit de wave files in logic (alle volume knoppen staan open). Bij de driver optie EASI MME krijg ik ook de vermelding hardware not found.

Is er iemand die ervaring met dit programma heeft en weet hoe ik wel geluid uit de wave files kan krijgen??

Ik hoor het heel erg graag.

Groetjes, Leonie.

Heb geen ervaring met logic, gebruik zelf nuendo! Ben daar ook zwaar druk mee geweest die aan de praat te krijgen op wave-gebied. Midi geen probleem maar wave..:confused: !
Het zal vast een setup-probleem zijn in logic zelf want door de vele opties kan het ingewikkeld zijn, zeker gezien het feit dit per spoor verschillend kan zijn etc.

Kan je dus niet verder helpen logic goed in te stellen, en ben met nuendo er ook per toeval achter gekomen hoe alles ingestelt moest zijn, maar kan je wel een paar tips geven!

Als ik nuendo opstart en een nieuw project open, staat alles zo ingestelt dat wave het niet doet! Om te voorkomen dat ik alles per project weer opnieuw moet instellen heb ik toen ik eenmaal geluid uit mn wave's kreeg, het project (leeg welliswaar) opgeslagen met als naam midi-audio setup! Dit project open ik dus als ik aan een nieuw project beginnen wil, en sla m na bewerking onder een andere naam op, zodat mn goeie lege setup nog schoon is voor een nieuw project..

Nu je weet dat het aan de instellingen ligt van logic, kun je misschien de vraag opnieuw stellen in de rubriek software zodat er vast wel iemand dat leest die precies weet hoe je het moet aanpakken..

Suc6 verder:thumb:

Bedankt voor je hulp!!

Ik ga je tip uitvoeren en onder een ander topic mijn vraag stellen.

Thanx.

Groetjes, Leonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan