driver tekort

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
216
Ik heb XP media centre edition geinstalleerd, en daarna zoals altijd via configuratiescherm-systeembeheer-apparaatbeheer de ontbrekende drivers geinstalleerd. Ik stop dan altijd een aaltal cd's erin en de pc zoekt vanzelf op welke cd het staat. Nu zoek de pc echter nog een driver voor (overige apparaten: multimedia-videocontroller) en aangezien ik in mediacentre geen tv vind denk ik dat het de driver is van de videokaart Nvidia 6600. Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd van Nvidia maar het probleem blijft.

Toen heb ik driver detective geinstalleerd en die detecteerd dat de volgende drivers missen: Nvidia GeForce 6600 en Standaard Dual Channel PCI IDE Controller, ik kan de drivers daar krijgen als ik lid word voor 30 euro.
 
Kijk op de site van de chipsetbakker voor de laatste drivers, de southbridge stuurt namelijk de AGP of PCI-E poort aan, je hebt dan tevens de laatste IDE en andere drivers die de north en south bridge aansturen.

Daarna kun je bij nVidia ook de laatste drivers voor de videokaart ophalen en installeren, ook kan dat bij Omega, die drivers zijn wat stabieler.
 
Lange Pier zei:
Kijk op de site van de chipsetbakker voor de laatste drivers, de southbridge stuurt namelijk de AGP of PCI-E poort aan, je hebt dan tevens de laatste IDE en andere drivers die de north en south bridge aansturen.

Daarna kun je bij nVidia ook de laatste drivers voor de videokaart ophalen en installeren, ook kan dat bij Omega, die drivers zijn wat stabieler.

Die van Nvidia had ik al gedownload maar niet van de chipsetbakker. Moet ik dan bij ASUS kijken of bij AMD Ik dacht bij Asus want daar komt het moederbord vandaan, maar die staan dan ook op de nieuwe cd die ik er een paar weken geleden bij kreeg, maar daar kan de pc ze niet vinden
 
Zullen ongetwijfelt wel de chipsetdrivers opstaan, maare, die multimedia videocontroller wordt denkelijk de tv kaart voor bedoeld, klopt het dat de MCE versie van XP gebruikt?
 
Lange Pier zei:
Zullen ongetwijfelt wel de chipsetdrivers opstaan, maare, die multimedia videocontroller wordt denkelijk de tv kaart voor bedoeld, klopt het dat de MCE versie van XP gebruikt?

jep ik heb Windows XP MCE en het gaat inderdaat om de losse tv kaart heb ik gezien en dus niet zoals ik dacht de videokaart. Ik kan in MCE namelijk geen tv kijken want ik zie geen"mijn TV staan"Het lastigste is dat ik niet weet welke tv kaart er in zit", maar er moet een programma zijn weet ik dat dit probleem snel achterhaalt Dat programma kijkt welke er in zit, maar ik weet niet hoe dat heet. Ik hoop dat je me verder kan helpen.

Groetjes Kees Tramper
 
Hiermee kun je hopelijk achterhalen welke TV kaart je hebt, of gewoon de kaart eruit trekken en op de kaart en chip kijken, en daarna de drivers bij die bakker te halen.
Het volgende probleem zal zijn, om de goede software te verkrijgen met een mpeg2 codec die geaccepteert wordt door MCE.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan