Driver USB 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Hallo, ik heb een net nieuwe dvd brander maar die werkt nog niet zo goed omdat ik ze driver niet echt goed kan installeren, dit hoort er in apparaatbeheer te staan (op mijn zus der computer):

apbeheer.JPG

Dit staat er bij mijn computer:

apbeheer2.JPG

Zoals je ziet geen ''USB 2.0 Root hub Device'' en ''USB Roothub'' en die heb ik dus wel nodig, ik heb dezelfde driver ook nog van het internet gedownload: Link naar driver

Resultaat: Precies hetzelfde

Ik gebruik nu Windows XP Home maar ik heb net ook nog Windows XP Profecional geïnstalleerd,daarop doet hij het wel, waarschijnelijk omdat het een verse installatie van Windows is want mijn zus en ik hebben allebei Windows XP Home en bij haar doet hij het wel....

Dus: weet iemand waar ik deze ''USB 2.0 Root hub Device'' en ''USB Roothub'' vandaan kan halen?

Alvast bedankt!

Hoe bedoel je?

Ik heb service Pack 1 al wel...

Maargoed, ik ben nu de nieuwste updates voor Windows XP aan het binnhalen, dat had ik idd nog niet gedaan!

Laatst bewerkt:
Stinuz,
Ik zie het verband tussen usb 2 en jouw dvd brander niet.
Moet je de dvd brander op een usb poort aansluiten.
Als jouw moedernord geen usb 2 aansluitingen heeft dan zul je dat ook niet zien.
Of heb jij er een usb 2 kaartje bij geplaatst.

Ik vind het belangrijker om te weten of je fout meldingen krijgt tijdens de installatie van je dvd brander, zo ja.
Meld dan de foutmelding even hier.

Even over service pack 1 heb je die al geinstalleerd, zo nee dan zou ik dat wel even doen.

Hoe weet je zo zeker dat er USB2.0 o.i.d moet staan? Heeft je moederbord wel USB2.0-support? Welk moederbord heb je?

Mijn DVD brander ondersteunde wel usb 1.1 maar die was heel langzaam.. dus heb ik er een USB 2.0 kaart bij gezet, maar telkens als ik brand krijg ik de foutmelding dat er een driverprobleem is... dat is denk ik dit.

Geplaatst door Muurhond
Hoe weet je zo zeker dat er USB2.0 o.i.d moet staan? Heeft je moederbord wel USB2.0-support? Welk moederbord heb je?

Moederbord had gewoon 1.1, maar ik heb er dus een 2.0 kaart bij gezet en vervolgens de driver op de cd geïnstalleerd, in de gebruiksaanwijzing staat wat er allemaal in ''apparaatbeheer'' moet staan... en die ''USB 2.0 Root hub device'' staat er dus ook bij.

Mijn brander is dus extern, dat was inmiddels wel duidelijk, het is een Freecom Classic DVD +/- RW brander.

Laatst bewerkt:
Maak es een screenshot van die foutmelding en post die hier.

Wat is trouwens het exacte model/type van die NEC PCI to USB-kaart?

Stinuz,
Ik zie nog steeds het verband tussen usb en jouw dvd brander niet.
Waarom denk jij dat het daar aan zou moeten liggen.
Hoe is jouw dvd brander aangesloten.

Geplaatst door Muurhond
Maak es een screenshot van die foutmelding en post die hier.

Wat is trouwens het exacte model/type van die NEC PCI to USB-kaart?

De usb kaart is: Sitecom Usb 2.0 Card - 5 port hi speed

Hier is de foutmelding:

dvd5.JPG

ik heb ook al een ander brandprogramma & een ander merk cd geprobeerd, maar daar ligt het niet aan want bij mijn zus doet hij het prima.

Geplaatst door puppie
Stinuz,
1. Ik zie nog steeds het verband tussen usb en jouw dvd brander niet.
2. Waarom denk jij dat het daar aan zou moeten liggen.
3. Hoe is jouw dvd brander aangesloten.

1. Omdat mijn brander usb 1.1 of 2.0 nodig heeft - 2.0 om snel te branden

2. Omdat in de gebruiksaanwijzing van de usb 2.0 kaart staat dat ''USB 2.0 Root hub device'' er na het installeren van de driver bij moet staan, op Win XP Pro was dat zo en bij mijn zus op Win XP Home ook, maar op mijn Win XP Home niet.....

3. Van de brander met een usb kabel achter in de USB 2.0 kaart die in het pci-slot van mijn pc zit - vast en wel...

Ja nu begrijp ik het, extern aangesloten.
Ook al geprobeerd om de kaart in een aander slot te steken.
Voor de tijd even alle software verwijderen.
Computer uit zetten kaartje eruit en computer weer aanzetten.
Computer weer uit, kaartje er weer in in een ander slot en computer weer aan.
Nu zou er om software gevraagd moeten worden.

Ik zou zeggen probeer het eens.

Geplaatst door puppie
Ja nu begrijp ik het, extern aangesloten.
Ook al geprobeerd om de kaart in een aander slot te steken.
Voor de tijd even alle software verwijderen.
Computer uit zetten kaartje eruit en computer weer aanzetten.
Computer weer uit, kaartje er weer in in een ander slot en computer weer aan.
Nu zou er om software gevraagd moeten worden.

Ik zou zeggen probeer het eens.

Ok, maar voordat ik kán herstarten moeten de ''Automatische Updates'' voltooien, dat kan nog wel even duuren...

stinuz, ik weet niet wat jouw specs zijn, maar ondersteund jouw mammabord het wel ( usb 2)

Geplaatst door bas9
stinuz, ik weet niet wat jouw specs zijn, maar ondersteund jouw mammabord het wel ( usb 2)

Als je ff rustig de reacties doorlas, zag je dat het om een PCI USB2.0-kaartje ging. ;)

Damn, het heeft niet gewerkt!
Iemand nog suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan