driver usb 3.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

sporring

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Berichten
95
ik heb een nieuwe laptop gekocht de asus R500V daar zat windows 7 op
nu heb ik deze geupgrade naar windows 8, maar moest eerst de usb 3.0 driver verwijderen??? ander kon ik windows 8 niet instaleren.
maar nu mis ik dus de driver voor usb 3.0.
Bij systeem staat ook geen stuurprogramma voor pci bus 4

Waar kan ik deze vinden om opnieuw te instaleren?
 
De vraag is welke laptop je precies hebt van de 4.

ja dat is de eerste, maar dan komt er een hele lijst met updates zoals chipset,oudio,beeld etc
welke moet ik dan hebben, ik denk zelf schipset

maar weet het niet zeker,
 
Te beginnen met de chipset idd, vraag mij alleen af of de udb 3.0 driver erin zit, zie ze verder nergens staan, ook heeft w8 al de usb 3.0 driver zelf al erin zitten.
 
Is er geen CD met moederbord drivers bij?

Ga bij het opstarten in de Setup (het Bios) en kijk of je daar de USB3 kunt in en uitschakelen.

Windows 8 64 bits staat in de lijst en Windows 8 32 bits bij Overige besturingssystemen.

Bij Overige en Bios Utilities staat "Windows BIOS Flash Utility" "Version Versie V2.41.1 (de bovenste en dus laatste) en er staat bij voor als u upgrade van Windows 7 naar Windows 8 om software comptabiliteit issues te voorkomen. "Verwijder de oude driver eerst voordat u de nieuwe installeert" dit laatste klinkt voor mij nogal cryptisch. Misschien krijgt u de keuze om onderdelen te de-installeren als u de CD die bij het moederbord hoort invoert?

Verder de bovenste en dus nieuwste Bios, Versie 406. Na het flashen van een nieuwe Bios de waarden op Standaard Waarden instellen en dan naar behoefte aanpassen. Controleer dus of die afwijken van de instellingen achterin het boekje.

In de lijst van Windows 8 64 bits staat ook een chipset driver maar die zal bij 32 Bits van de bijgeleverde CDRom moeten komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan