driver usb card niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fetsieman

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hoi,

Ik heb gisteren een usb card ingetstoken, maar ik mis de driver. Deze zou op de W98 cd staan maar ik heb ee voorgeinstalleerde versie. Op internet is deze door Ms geschreven driver (opti 82c861 pci to usb open hostcontroller) echt niet te vinden. Ik heb er al 3 uur naar gezocht en zie steeds vaker dat anderen deze driver ook niet kunnen vinden.
Kan iem. mij deze driver aanbieden vanaf zijn W98 cd?

thnx

Fetsieman

Zeker bij een voorgeistalleerde windows 98 zouden de *.cab files gewoon in de map windows/options/cabs moeten staan. Is dit niet het geval of zijn ze gewist, dan is een herinstallatie met die cdrom(s) een optie danwel even een win98 (let op wel of niet de SE versie) lenen van de buurman.

succes

Heb de link maar weer weggehaald, was een autoexec.bat file.........lekker vaag en sorry voor de valse hoop ;)

Laatst bewerkt:
het moet toch mogelijk zijn, dat iem mij deze driver van een w98 afhaald en beschikbaar stelt?

staat deze driver ook op andere W..cd-roms, of is het echt alleen voor w98 geschikt?

t' is toch te gek voor woorden dat zo een driver niet te vinden is.

fetsieman

hier heb je misschien niets aan maar toch:

Q: Can I get the drivers somewhere else? Can OPTi provide them?

A: No, you cannot acquire the drivers anywhere else. OPTi cannot send them to you. These drivers are written by Microsoft and only they are allowed to distribute them.

Als die kaart nieuw is gekocht heb je er dan geen cd of flop bij?
Als ie nieuw is en dit is niet het geval haal dan een ander merk kaart want zonder (98) cd rom/ flop kom je er niet.
Ik heb even gezocht naar drivers op de cd maar kan alleen de opti sounds driver vinden geen usb kaart oid.

succes

toch bedankt,
heeft iem anders wellicht deze driver voor mij?

alvast bedankt.

fetsieman

Het feit dat er geen driver bij geleverd is, ligt eraan dat een driver helemaal niet nodig is: windows 98 kent het ding eenvoudigweg. Aangezien ze er niet onterecht vanuit gaan dat iedereen een backup heeft van windows moet de zaak in orde zijn.

Ik weet helaas niet welke bestanden windows gebruikt om zo;n usb kaart te installeren, kan je ook daar helaas niet verder mee helpen.

succes

Wat zou het toch allemaal simpel zijn als dit echt zo was techie....Bij denk ik wel verweg de meeste apparaten word wel een driver cd mee geleverd......Hier zal wel een reden voor zijn, toch?

bedankt voor jullie hulp, maar na een geleende cd-rom van W98 heb ik hem aan de praat gekregen.

mzzl

fetsieman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan