Driver usb Compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows98 heeft zelf drivers voor USB poorten. Als e.e.a. niet werkt, controleer dan of de USB-poorten wel aan staan in het BIOS.
 
De poorten staan aan in de BIOS. Als ik zoek naar nieuwe hardware, komt de USB-drive in het lijstje te staan, met een geel uitroepteken erover heen, ten teken dat er iets niet goed is. Ik kan dan het stuurprogramma opnieuw installeren, maar zoeken op de Win98 CD heeft geen succes. Daarom zoek ik de losse driver, zodat ik die kan opslaan en daarnaar kan verwijzen bij de her-installatie van de USB-drive.
 
Ik begrijp hieruit dat je een USB drive (harddisk?) er probeerd aan te koppelen. Over welk merk en type apparaat heb je het dan?
 
Nee, ik heb er nog niks aan proberen te hangen. Sorry voor de verwarring, maar in het lijstje komt te staan "USB DRIVE". Waarschijnlijk wordt daarmee de USB-controller bedoeld. Kortom, het stuurprogramma van de USB-poort werkt nog niet, waardoor ik er nog niets op kan aansluiten.
 
Ik heb de driver geïnstalleerd, maar helaas blijft het gele uitroepteken bij de "USB DRIVE" staan. De enige optie lijkt het stuurprogramma vernieuwen, maar dat heb ik dus niet....
 
Helaas heeft dat dan niet geholpen, ik heb de computer ook een paar keer opnieuw opgestart. De computer vraagt naar een stuurprogramma (*.INF) als ik de driver wil updaten.
 
De bestanden zouden in C:\Program Files\Intel\INFINST moeten staan.
Zoek anders eens naar *usb*.inf bestanden, via start zoeken.
 
Ik heb een paar drivers geprobeerd te installeren, maar nu krijg ik telkens een blue screen, waar ik niet meer vanaf kom. Hoe zou ik in de veilige modus kunnen komen en hoe krijg ik die driver weer weg??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de harddisk even als externe schijf aan mijn laptop gehangen en alle usb-drivers verwijderd. Toen ik hem weer terug plaatste in de computer, werden de USB controllers weer vanzelf gevonden door Windows. Het installeren van de "VIA Tech 3038 Universele hostcontroller voor PCI naar USB" ging vanzelf. Voor de installatie van de "USB Root Hub" werd blijkbaar de goede driver niet gevonden, want daar staat nog een geel uitroepteken op. Bij de eigenschappen staat de mededeling "De NTKERN.VXD-apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden."

Ik heb dus nog steeds een stuurprogramma nodig voor de USB-poorten van een Compaq Deskpro 2000 5200MMX die op Windows 98 draait..... Misschien dat er iemand is met ook zo'n PC waar ze ergens op staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan