driver voor Ati Radeon Mobility HD 3470

• Onderwerp starter Onderwerp starter str
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

str

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
hallo allen, ik wilde vandaag de driver voor mijn videokaart updaten, maar ik stuitte tegen heel wat problemen.

Voor de duidelijkheid: ik heb een Toshiba Satellite .... als laptop. Ik weet type ff niet meer, maar hij heeft een 15.4 inch scherm en er zit een Ati Radeon Mobility HD3470 videokaart in. (ik heb trouwens Windows Vista Home Premium 32-bit als bestuuringssysteem, ook wel handig om te weten)

Het eerste probleem wat ik tegenkwam, is dat ik niet precies wist welke driver ik moest downloaden. Bij het lijstje van Mobility Radeon staat geen HD reeks, en bij gewoon Radeon staat wel HD3400, maar dat is geen mobility. Toch had ik maar voor deze gekozen.

Najah, oudere driver geüninstalleerd, nieuwe geinstalleerd. Maar hij pakte de nieuwe driver niet op. Dus ik driver weer uninstalleren, om dan een andere te kiezen.

En plots herkende windows mijn videokaart niet meer. Dus ik werd (denk begrijpelijk) helemaal geak.

nu vond ik dit op internet http://www.driverheaven.net/mobilit...167905-ati-mobility-radeon-hd-3470-vista.html . Ik heb gedaan wat er op dit forum werd aangeraden, dus driver installeren, en dan een mod er overheen om de driver om te zetten voor een Mobility Radeon.

En het is gelukt! mijn beeld is weer normaal enz.

MAARRRRRR, het probleem. Mijn laptop ziet de videokaart als een Mobility HD 3450! ipv de 3470. (het zelfde probleem als die gozer op het forum) wat kan ik hier tegen doen??? de rest wat er staat qua specs van de videokaart klopt wel.

Ik zou het gewoon houden bij de drivers die Toshiba, in dit geval, aanbied. Heb je problemen met de driver, dat je wilt updaten ?

Toshiba Satellite A300D-14U is mijn laptop trouwens om het geheel af te maken.

Najah, om nieuwere spellen te draaien is het in ieder geval bij gewone pc's altijd handig om de nieuwste drivers geinstalleerd te hebben, dus ik hoopte er bij mijn laptop ook wat voordeel bij te hebben om de driver te updaten. Zeker ook omdat ik GTA4 even wilde testen op mijn laptop.

Ik zit nu wel ff te zoeken naar de driver die toshiba aanbied, maar kan het niet echt vinden. toen ik mijn laptop kocht, zat er geen cd/dvd met software bijgeleverd waar windows op stond of dingen van toshiba. Dit stond namelijk allemaal al op de hardeschijf en toen ik mijn laptop voor het eerst aanzette installeerde hij dit ook allemaal automatisch.

Ik weet niet hoe je op de laptop zelf kan instellen dat hij zijn oude driver weer herstelt, en op internet kan ik het ook niet echt vinden.

tnx :thumb:

bij dezelfde site van toshiba kwam ik zelf volgens mij op een ander uit dan die jij mij linkte (als ik de naam van de download link mag geloven kwam ik op die van 29-7-2009 uit ipv die van 7-4-2009 die jij mij linkte)

maar als ik die winzip open, krijg ik een hele map met bestanden. Moet ik die gewoon ergens extracten en dan de setup draaien? (natuurlijk eerst huidige driver uninstalleren)

-update-
ohw, ff voor de duidelijkheid wat ik bij die download centrum van toshiba allemaal heb ingevuld:
productgroep: Notebook
productlijn: Satellite
Productreeks: Satellite A Series
Product: Satellite A300D
Short Model No: PSAKCE (staat op de doos namelijk ;-) )
Besturingssysteem: Windows Vista 32-bit
Type: Display Driver
Taal: Dutch

Laatst bewerkt:
In de zip zit een map, in die map staat een setup.exe bestand. Dus inderdaad eerst ergens uitpakken en dan setup.exe starten.
Wat ik zo kon zien was dit de nieuwste.

vandaag eindelijk de tijd gehad om er mee bezig te gaan

en het heeft geholpen!!! :D mijn laptopje doet het weer perfect, en de juiste videokaart wordt herkent.

thanks voor het helpen met mijn probleem :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan