driver voor Intel 82801FBM ICH6-M - AC'97 Audio Controller [B-1]

Status
Niet open voor verdere reacties.

donpac

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2007
Ik heb laatst mijn windows opnieuw op mijn Laptop geïnstalleerd maar nu doet mijn geluid het niet. Hij geeft aan dat er geen geluidsapp. is. Nu ben ik er al achter wat voor geluidskaart erin zit alleen kan ik de driver nergens vinden.
Wie kan mij helpen?

Ik heb een IBM thinkpad T43

gr paco

Ik heb de driver gedownload...

Er staat alleen nog steeds dat er geen audio apparaat is. Ik dacht dit dus op te lossen door de driver te installeren.

wie o wie kan mij helpen.

gr marco

Ik ben nog steeds aan het zoeken, mss moet je eens deze proberen van driver guide.
Je zal je wel eerst moeten registreren maar het is gratis en vlug gebeurd.
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=745615
groetjes

bedankt voor je hulp. Ik heb nu geprobeerd redelijk wat drivers te installeren alleen als de installatie voltooid is krijg ik een blauw scherm met het bericht dat er een fout is opgetreden en gaat de laptop zicht opnieuw opstarten. hopelijk kan iemand mij helpen. in ieder geval al bedankt voor jullie hulp :thumb:

Dit heet een"BSOD", kan je de volledige foutmelding hier posten? Mss kunnen we dan verder uit zoeken wat er mis is.

Wat dacht je van de officiele drivers van IBM voor jouw Thinkpad, allemaal hier te vinden

http://www.ibm.com/products/finder/...=410962381196447960210&cc=us&Ntt=thinkpad+t43

die heb ik idd al geprobeerd maar geeft ook daar die foutmelding bij aan.

Dit heet een"BSOD", kan je de volledige foutmelding hier posten? Mss kunnen we dan verder uit zoeken wat er mis is.

dat is een beetje het probleem. de foutmelding gaat zo snel omdat de computer eigenlijk meteen al opnieuw opstart.

in ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties:D

ik weet niet met wat je werkt maar in vista moet je naar
deze computer>eigenschappen>systeembeveiliging>geavanceerd
bij opstart en herstelinstellingen "instellingen" aan klikken en het vinkje weghalen bij
"de computer automatisch opnieuw opstarten"
Dan blijft de foutmelding staan.
groetjes

ik weet niet met wat je werkt maar in vista moet je naar
deze computer>eigenschappen>systeembeveiliging>geavanceerd
bij opstart en herstelinstellingen "instellingen" aan klikken en het vinkje weghalen bij
"de computer automatisch opnieuw opstarten"
Dan blijft de foutmelding staan.
groetjes

Ik werk met windows xp... weet niet of dat hetzelfde werkt.. maar ga het proberen

bedankt

Dit staat er als er een foutmelding komt:

technische informatie:

*** stop: 0x0000007E (0xf88ffa78, 0xf88ff774)

*** portcls.sys - address
f58583c6 base at f5858000, dalestamp 40574eu9

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

groetjes

Probeer of je nog wel in de Veilige modus kunt komen (F8 intrommelen na de BIOS-melding, soms een fabrikanten-logo) en probeer dan een Systeemherstel naar een datum voor je die verschillende drivers hebt geinstalleerd. Mocht een Systeemherstel niet lukken, kijk dan of je die drivers kunt verwijderen in Software, Programma's wijzigen of verwijderen, waarna je handheld hopelijk wel goed opstart.

Je moet daarna eerst downloaden en installeren de Intel Chipset-drivers. Pas daarna download en installeer je de Audio driver. Volg wel de instructies op de site.

Toelichting: in die chipsetdrivers zit ook een audio-controller voor de brug van je chipset, zit die er niet, dan kan je chipset niet "praten" met de audio-driver voor je onboard soundcard/chip.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan