Driver voor Maxtor Onetouch 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
279
Ik heb laatst een Maxtor OneTouch 4 Mini gekocht en geinstalleerd op mijn vista OS, maar nu dat ik min of meer over ben gestapt op linux, heb ik wel graag dat ik ook m'n vertrouwde harde schijf kan gebruiken, in mijn toekomstige vertrouwde besturingsysteem.

ik heb een mailtje naar ze gestuurd of ze me misschien een link kunnen geven naar de plek waar ik de driver voor maxtor in linux kunnen downloaden, maar in een antwoord op die vraag zeiden ze dat ze niet beschikten over drivers voor hun producten onder linux.

na verder even zoeken op hun site, kwam ik op de pagina van prgrammas die gebruik maken van de GPL, dus neem ik aan dat het programmas zijn voor linux (aangezien het ook *.tgz bestanden waren)
het enige probleem is dat ik niet weet hoe ik het moet installeren.
de meeste programmas heb ik geinstalleerd via de terminal met
Code:
sudo apt-get install <programma>
maar de driver wilde niet lukken op die manier.
ik heb de .tgz al uitgepakt, maar is er een standaard bestand dat ik moet draaien in de terminal om het geinstalleerd te krijgen?

grts Mark
 
Ik neem aan dat het een usb drive is. En zo te zien gebruik je Ubuntu (sudo apt-get). Meestal werken usb drives en sticks meteen onder linux. Je zou je drive er eens in kunnen steken en dan "sudo dmesg" uitvoegen in een terminal. Dat zie je wat de kernel denkt van je drive. Als deze niets zegt zal je misschien inderdaad op zoek moeten naar een specifieke kernel module ("driver" onder windows)
Weet je welk bestandssysteem die drive gebruikt?
Doen andere usbsticks het wel meteen als je die erin propt?
Als je die drive erin hebt zitten doe dan eens op de console:
PHP:
sudo lsusb
Dit vertelt je wat meer over hardware id's van de apparaten die aan je usb poorten hangen. Dit is meestal interessanter dan Produkt- en Fabrikantnamen.
Welke GPL-site en/of projecten heb je gevonden?
Een beetje meer informatie is wel handig, dus.........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan