Driver voor oude ati wil niet installeren. Hulp nodig!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

thom07

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Berichten
5
Hallo allemaal!

Kheb dus een goedkope tweedehands videokaart in me pc gezet alleen de driver kan ik niet installeren:( Het gaat om de ATI radeon 2600 XT 512mb AGP
Graag jullie hulp ik en me pa zij radeloos.

Pic:
videoprobleem.png

http://img179.imageshack.us/i/videoprobleem.png/
 
Ik denk dat deze driver goed voor je zou moeten werken (komt van de club3d.nl site, heb ik zelf ook een goedwerkende driver van gekregen bij mijn AGP kaart).

Ik heb aangenomen dat je XP gebruikt.

Let er wel op dat je evt. andere drivers (ook die van andere fabrikanten zoals Nvidia) éérst moet verwijderen via Configuratiescherm -> Software vóórdat je met deze nieuwe driver aan de slag gaat.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Khad nu zo'n WHLQ(ofzo iets) driver gedownload. Alleen kan de mijn pc de kaart niet vinden waardoor de driver niet geinstalleerd kan worden helaas....:confused:. Iemand ideen hoe ik het probleem kan oplossen?

Alvast bedankt
 
Zonder duidelijke aanduiding over welke driver je gebruikt hebt kan er (natuurlijk) niet geholpen worden. Vermeld dat dus even.

Bovendien heb je meerdere links gekregen, dus probeer ze allemaal even uit.

Tijs.
 
De driver link die jij gegeven hebt werkt niet:( Heeft geen windows logo, is dus niet whlq.
 
Ik snap je niet helemaal: Kun je 'm niet installeren dan?
Indien je 'm niet kon installeren, dan graag
1. Duidelijk vermelden over welk besturingssysteem we het hebben, en als dat een 64bits versie is, dat er dan duidelijk bij vermelden.
2. Als je niet kan installeren vanwege "Niet ondertekend door Microsoft", en het gaat over Windows XP 32-bit:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Hardware -> klik op knop Handtekeningverificatie -> Vink aan: Negeren en druk op Ok.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt allemaal voor jullie hulp het is opgelost:thumb:

Heel veel dank aan dit fantastische forum en de members:D
 
@Thom07: Kun je nog even aangeven welke driver je hebt geïnstalleerd en of je nog wat je evt. verder nog hebt moeten doen om het werkend te krijgen (je meldde eerder problemen)??

Verder fijn dat het opgelost is, natuurlijk! :)

Tijs.
 
Ja me pc zocht de hele tijd naar pci wat ik niet had doet ie nog steeds trouwens. Mijn vader heeft windows laten zoeken naar drivers> geinstalleerd maar toen wou die niet opstarten en een dag later wel. Ik heb volgens mij driver 8.? weet iemand of ik em nog meer kan updaten. Maar ik vind em met games slechter dan mijn oude 128mb high poly models laad ie niet eens krijg je bijv. alleen de wielen:confused:. Misschien moet ik dat progamma'tje hebben waar je em 'in kan stellen'. Maar ik ben in iedergeval blij dat ie het doet maar de volgende keer wordt het denk ik een nvidia omdat ik daar nog geen ervaringen mee heb, ik wel eens kijken hoe dat verloopt.

Alvast bedankt
 
Als ik het goed zie kun je de driver-link van Muurhond gebruiken om een nieuwere versie te krijgen.
Doe even deze volgorde:
1. Download én installeer Driver Sweeper, maar start 'm nog niet!
2. Download de driver van Muurhond, maar installeer 'm nog niet!
3. Verwijder de huidige driver. Ik neem dat je dat moet doen via Start -> Configuratiescherm -> Software
4. Herstart de pc.
5. Draai Driver Sweeper, en verwijder de laatste resten van de ATI driver (als er nog wat gevonden wordt)
6. Herstart de pc.
7. Installeer de gedownloade nieuwe versie uit stap 2.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan