Driver voor VGA nx7900gt/gto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedlimit

Verenigingslid
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo,

Ik heb Vista RC1 build 5600 en een MSI7900gt/gto kaart pci Express met Nvidia chipset
Kan zowel de 96.85 als de 91.47 drivers niet in Vista installeren, installatie wordt afgebroken door Vista met melding dat het niet voor Vista geschikt is.

Heb bij Nvidia en MSI gezocht naar alternatieve driver maar kom er niet uit.

Iemand een suggestie?

Videokaart draait nu als standaard VGa en dat is niet om over naar huis te schrijven.

Vista drivers, kun gewoon bij nVidia ophalen, voor de 32 bit. heb je de X86 nodig, hier staan ze bij.

Of het moet de GO serie zijn, daar hebben ze (nog) geen drivers voor.

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie, maar dan krijg ik weer de 96.85 voor m'n kiezen en daar staat bij dat deze alleen werkt vanaf build 5744 en ik heb build 5600....
Is er misschien een manier om Vista te upgraden naar een nieuwere versie want dan is mijn probleem misschien ook opgelost!

Als ik het goed begrepen heb zijn de video-drivers onder Vista uit de kernel gehaald, en draaien nu in User-mode.

Dan lijkt het mij, dat de volgende tip ook zou moeten werken op de installatie van video-drivers:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=271598

Ben benieuwd of dat inderdaad klopt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klinkt op zich logisch, zei het niet dat Vista de installatie zonder opties ZELF afbreekt, dus zonder eerst de installen kan ik 't ook niet compatibel maken, toch?

Dank voor de snelle reactie, maar dan krijg ik weer de 96.85 voor m'n kiezen en daar staat bij dat deze alleen werkt vanaf build 5744 en ik heb build 5600....
Is er misschien een manier om Vista te upgraden naar een nieuwere versie want dan is mijn probleem misschien ook opgelost!

En die voor de Vista beta 2?, die hierbij staan?

Overigens werkt eMule prima, hier.:)

Klinkt op zich logisch, zei het niet dat Vista de installatie zonder opties ZELF afbreekt, dus zonder eerst de installen kan ik 't ook niet compatibel maken, toch?

Als ik mij goed herinner worden nvidia drivers geinstalleerd via setup.exe of install.exe.

Die dus met rechtsklikken op het installatieprogramma aangeven als te moeten draaien onder compatibiliteitsmodus, dat zou ik dus proberen.

Zoals je wel snapt heb ik zelf geen Vista, maar wel een nvidia video-kaart.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Lange Pier en dnties,

Beide opties ga ik zeker proberen, morgenavond zal ik de resultaten hier melden (is nu bedtijd)

bedankt en welterusten voor straks!

Heb de 96.85 x86 driver compatabiliteit voor install aangepast naar WinXP SP2 maar Vista breekt de installatie af met de mededeling dat het geen Vista OS is!!

Het driverpack op advies van Lange Pier bevat voor zover ik kan zien (en Vista) geen VGA drivers.

Nieuwe Tips&Trucs zijn welkom!!

Die Forceware zijn goed, hoor, maar hier even zoeken naar Vista, daar stikt het ervan, en ook hier vind je ze, links het quick menu gebruiken.

Het is gelukt!! heb een driverpack 97.19 whql (beta) bij guru gedownload (de eerste link in je antwoord) en de install verliep probleemloos.

Lange pier, wederom bedankt voor de gouden tip, geweldig, heb nu een rating in Vista van 4.2! Heb alle grafische toeters en bellen op Max. staan en het ziet er perfect uit.

Lange Pier en dnties zijn..:thumb:

Kan er niet tegen, als er iets niet opgelost is.:evil:

Maar nu kun je hem, rechtsonder, als opgelost zetten.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan