driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een monitor van IIyama type vision master 1451. ik probeer hiervoor de juiste driver te installeren maar het lukt mij niet na talloze pogingen. De driver is te downloaden bij Iiyama en komt via een zipfile binnen. Ik plaats deze zipfile in C;unzipped. Als ik nu via configuratiescherm-beeldscherm-stuurprogramma bijwerken-naar deze zipfile toega, dan krijg ik de melding dat windows het bestaande stuurprogramma blijft gebruiken. Dit heeft tot gevolg dat ik niets kan instellen bij de eigenschappen van beeldscherm zoals lettertype, kleur enz. ik word er zo moedeloos van. Wie kan mij hierbij helpen? groetjes

senior

Je hebt toch wel de drivers voor de videokaart geinstalleerd? Dan zou je ook de kleuren moeten kunnen veranderen...

Kleuren, lettertypen en dergelijke zijn afhankelijk van de videokaart driver en niet van de monitor driver, deze laatste is meer voor de maximale refreshrate en zo.

Staat er in je apparaatbeheer wel de juiste videokaart aangegeven en dus niet "standaard pci vga grafische adapter"

Het kan wel eens zo zijn dat windows in al zijn eigenwijsheid toch de oude driver telkens weer installeert. Kijk eens goed naar waar hij die tijdens het installeren vandaan haalt, is dat mischien van c:\windows\system? Dan gebruikt hij de oude driver. Je kunt bij het aangeven van de locatie van de driver aangeven waar hij hem moet zoeken, de exacte locatie dus. Dan zou hij hem moeten vinden.

de driver voor de kleurkaart is asus V7100 Magic. en de lokatie die ik opgeef is: C:\unzipped

senior

Zoals vanschagen al impliceerde; je moet eerst die zipfile uitpakken.

dat is het hem nou juist... zipfile is uitgepakt en geeft een map met drivers. maar windows gaat niet naar die map.

senior

De bestanden in die map zijn drivers voor alle Iiyama monitoren en mijn type nr. staat er ook tussen. Windows geeft als melding: driver geinstalleerd, maar als ik via beeldscherm naar het stuurprogramma ga van mijn monitor staat er: er is geen driver nodig en geinstalleerd. Het gevolg is dat als ik in het configuratiescherm bij eigenschappen voor beeldscherm iets wil veranderen, het programma bevriest en ik via taakbeeindigen moet stoppen. rarararara

senior

Een monitor driver installeer je als volgt:
Klik rechts op je bureaublad en kieseigeschappen, dan tabblad instellingen->knop geavanceerd->tabblad monitor-> knop wijzigen->selecteer 'de locatie van een stuurprogramma opgeven' ->knop volgende->selecteer 'een lijst van alle stuurprogramma's op een specifieke weergeven.........'->knop volgende-> knop diskette->daar bladeren naar het betreffende bestand en dan alles ok klikken.

dat heb ik nu voor de zoveelste maal gedaan. windows geeft aan dat het stuurprogramma is geinstalleerd. Als ik echter naar de eigenschappen ga van de monitor dan staat er dus dat er geen stuurprogramma vereist is en ook niet geinstalleerd.

senior

Hallo Senior,

Ik heb een algemene orginele diskette van Iiyama monitoren
Als je je Email adres geeft mail ik hem naar jouw toe

Groetjes,

Jobuit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan