"driver_irq_not_less_or_equal"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
502
Gisteren sloeg mijn computer twee keer op til. Ik kreeg toen o.a. bovenstaande foutmelding. Ik heb er een foto van gemaakt en het als bijlage bijgevoegd. Heeft iemand ervaring hiermee en weet het op te lossen?
Alvast dank!
 

Bijlagen

  • Computerprobleem 4 maart 2006.jpg
    Computerprobleem 4 maart 2006.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 30
tja vaak wil dit aan de video kaart liggen door een storing of deze begeeft het door de stof
kan ook zijn dat de drivers niet goed zijn.

het kan aan een geheugen bankje liggen

of aan een dvd - cd - rom driver.

kijk eens binnen in de kast of deze erg vuil is en verwijder alle stof vooral van de koelers
 
Heb net de kast helemaal schoongemaakt, zat inderdaad best wel wat stof in. Verder een programma gedeïnstalleerd (Pest Patrol, op de een of andere manier vertrouw ik dit programma niet zo, want na installatie hiervan, begonnen de blauwe schermen.)
Goed nu maar afwachten, of de computer weer een blauw scherm gaat geven. Dank voor de tip!:)
 
Deze link die ik geef gaat een andere richting uit maar ik wilde em toch even plaatsen. Als je die programma's hebt zou ik ze toch eens uninstallen om te zien of het effect heeft..
Of je stopt die virtual drive even in apparaatbeheer.

En wat PestPatrol betreft: Spybot
 
Laatst bewerkt:
Helaas, de computer sloeg net weer op een blauw scherm :mad: Wat me wel opviel dat het tijdens de viruscontrole van Norton Antivirus was. Gisterenavond was de computer ook aan het scannen toen hij uitviel. Zou dat de reden kunnen zijn?
Wat de twee gemelde programma's betreft:

Alcohol 120%

For more information about Alcohol 120%, visit the following Alcohol Software Web site:
http://www.alcohol-soft.com/ (http://www.alcohol-soft.com/)
• DAEMON Tools

For more information about DAEMON Tools, visit the following DAEMON Tools Web site:
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/portal.php (http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/portal.php)

Geen van beide prog's draait op mijn computer!
 
Scan dan eens met Norton in de veilige modus.
En download Ewido (Google) voor de zekerheid om op trojans te scannen. Virusscanners vallen niet zo vaak uit zonder reden.
 
Ewido draait altijd resident mee, dat kan het dus ook niet zijn. Wat me de laatste paar dagen wél opvalt, is dat zodra ik Outlook (voor mijn mail) of Word afsluit, zij steeds aanbieden om het normal.dot bestand weer op te slaan. Is hier een of andere spion aan het werk?
Ik wacht even reactie af en laat dan Norton scannen in de veilige modus (dat duur wel een paar uur met mijn grote schijven).
 
Heb net een Ewidoscan laten doen. Dit is het resultaat:

ewido anti-malware - Scan rapport
---------------------------------------------------------

+ Gemaakt op: 17:34:43, 4-3-2006
+ Rapport samenvatting: 61189020

+ Scan resultaten:

C:\Documents and Settings\Cookies\...@oewabox[1].txt -> TrackingCookie.Oewabox : Schoongemaakt met een backup
C:\Documents and Settings\Cookies\...@www.etracker[1].txt -> TrackingCookie.Etracker : Schoongemaakt met een backup
C:\Documents and Settings\Cookies\...@ivwbox[1].txt -> TrackingCookie.Ivwbox : Schoongemaakt met een backup
C:\Documents and Settings\Cookies\...@www.myaffiliateprogram[2].txt -> TrackingCookie.Myaffiliateprogram : Schoongemaakt met een backup


::Einde rapport

Misschien is het nu opgelost..........?:rolleyes:
 
Hm, ik denk het niet. Alleen tracking cookies.
Dan zal Norton ook niets vinden denk ik.
Waarom slaat die pc dan juist met een virusscanner op tilt?
Te veel geheugen gebruik?
Ik ga eens zoeken op dat error nummer maar vaak krijg je dan zoveel uiteenlopende zaken.

Kom ik hier op.
 
Laatst bewerkt:
Wat het geheugengebruik betreft, ik heb 1,7 gb aan boord, dus zit ik redelijk ruim in mijn jasje.
 
'k Zou willen dat ik zoveel had :D Het bericht boven heb ik nog aangepast ivm stopfout.
O ja, kijk ook eens in je logboek.
Start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken.
Kijk op systeem en toepassingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerst nu in de veilige modus met Norton scannen en kijken wat er dan gebeurt. Op dit moment zijn er geen problemen, alles loopt als een zonnetje.
Wat de geheugenbanken betreft, volgende week krijg ik mijn nieuwe computer en dan zet ik ze in een andere (oudere) computer en dan zie ik wel tegen welk probleem ik dan aanloop.
 
Gisterenavond heeft Norton 4 uur staan scannen in de veilige modus (Norton gaf wel eerst aan dat hij niet kon scannen in de veilige modus- niets van aangetrokken, toen deed hij het uiteindelijk wel). Nu knalde windows er niet uit. Er werd één spionnetje gevonden: snd-digi-watcher en de mededeling dat Norton spyware-watcher niet kon verwijderen, maar dat ik dat via symantec moest zien op te lossen.
 
Als Windows er nu niet uitknalde zou het misschien met een verkeerde lopende service te maken kunnen hebben. Controleer ze eens op een vreemde eend.
 
Zou je iets nauwkeuriger willen zijn? Welke programma's kan ik het best draaien? Dank!
 
Op het moment heb ik het heel erg druk. Kan niet op Helpmij zitten.
Rechtsklik taakbalk/taakbeheer/kijk wat er allemaal loopt of of je het herkent.

Of ga naar start/uitvoeren/typ msconfig. Daar kun je ook iets stillegen om uit te proberen.
En hou het logboek in de gaten. start/config.scherm/systeembeheer/com.beheer/logboeken/systeem en toepassing.
 
Laatst bewerkt:
vraagje knalt de pc ook uit als je een spel gebruikt die veel geheugen en 3d gebruikt

ik vraag dit om dat ik een tijdje terug dit ook had met norton
bleek de video kaart de oorzaak te zijn geweest deze vervangen en probleem opgelost
norton gebruikt zo wel pc geheugen en die van de videokaart
heb die andere kaart grondig schoon gemaakt ( Ventilator bleek vast zittende op te zitten)
waar door deze niet goed kon werken (hij werkt nu wel goed op een andere pc met norton)
 
Nee, ik speel geen spelletjes op deze computer! Ik ben nu alle meedraaiende programma's op mijn computer aan het onderzoeken. Heb nog geen vreemde eend in de bijt gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan