Driver_IRQL_Not_Less_Or_Equal error message

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandertjeh7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Ik heb een laptop (Aspire 5732z series) en als ik probeer op te starten kom na het inlog scherm van alle accounts een blauw scherm met de error en de titel en nog een paar:
STOP 0x000000D1 en ndis.sys ( met delen erachter maar het blauwe scherm is te snel weg) Daarna start hij weer opnieuw op en gebeurt er hetzelfde.

Help mij!

Hoi,
welkom op Helpmij
start je laptop in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) en kies de optie "de computer niet automatisch opnieuw opstarten" o.i.d.
Als daarna geherstart wordt blijft je blauwe scherm staan en kun je alle codes lezen of foto maken v.h. scherm.
Heb je soms pas een driver ge-update?
Update: Bitdefender op je pc? Indien ja zie de quote.
NDIS.sys error....problem SOLVED hope work for you people....

NDIS.sys is mainly caused by the driver error which is installed for your LAN CARD....mean onboard....

I hve installed Bitdefender total security 2009.....it also installs the firewall protection to the .....LAN..card..this is the main cause of BSOD.....!!!

Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat je recent iets aan je netwerk instellingen of adapters hebt veranderd, toevallig in Device Manager de uitgebreide eigenschappen van je netwerkkaart bewerkt? In dat geval, je hebt het verkeerd bewerkt. Gebruik systeemherstel om terug te gaan naar het herstelpunt van voordat je dit hebt gedaan.

Heb systeem herstel al geprobeert maar werkt niet...

Kan geen foto uploaden want doe dit via ipod. En alles opnoemen is gwn teveel.

En geen bitdefender geinstalleerd

Laatst bewerkt:
Ik heb dit probleem ook 2 weken geleden gehad
ik heb het simpel opgelost door de BIOS te updaten

Ach nee, opstarten in veilige modus, al je onmisbare bestanden veilig stellen en dan windows opnieuw installeren. Klaar.
Zo'n fouot herstellen kost vaak meer tijd (als het al lukt) dan een herinstallatie

@jedi: Beter om (voordat je tot herinstallatie overgaat) éérst (zoveel mogelijk) de oorzaak van het huidige probleem proberen te achterhalen.

Per slot van rekening geldt het volgende: "Als je doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg".
Oftewel: Even ervan uitgaand dat de pc/laptop na herinstallatie op dezelfde manier gebruikt gaat worden als tot nu toe (de zelfde software geïnstalleerd, zelfde hardware gebruikt, de zelfde websites bezocht, de zelfde (driver- en Windows-)updates uitgevoerd, het zelfde (draadloze) netwerk gebruikt etc.) dan zal dit probleem normaal gesproken zich wéér gaan voordoen.

Hoe meer je weet over het probleem, hoe meer kans het probleem te voorkomen/ontwijken (ook na een evt. toch benodigde herinstallatie).

Samenvattend: Herinstallatie is slechts de stap die in uiterste instantie gezet moet worden, en liefst nog gemotiveerd door wat er nu onderzocht is.

Tijs.

Ga naar www.ozfo.nl
Voor meer informatie over dit soort problemen hier staan meestal wel handige tips en tricks.

Succes

Ik zeg het niet zomaar.
Mijn ervaring is dat bsods soms zomaar spontaan ontstaan en de reden
achterhalen is vaak heel moeilijk. Vandaar dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan