driver_irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

keljefco

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Berichten
21
Ik heb het volgende grote probleem:

Laptop met lege Harddisk
Bij proberen te installeren van Windows XP krijg ik op een blauw scherm de volgende melding : "driver_irql_not_less_or_equal" en bij het hele verhaal dat er staat nog het volgende: stop 0x0000000a (0xffc90018, 0x00000002, 0x00000000, 0x807c9d66)

Ik kan dus helemaal niets meer met deze laptop.

Heeft iemand een suggestie om dit op te lossen ??

PS : Laptop beschikt wel over een CD-rom station, wat via een bootable CD goed werkt, maar heeft geen diskettestation.
 
Leo,

Nee, er stond XP Home op en dit wil ik er nu ook weer op zetten.
Ik had een VGA fout (Kon geen resolutie meer instellen) en heb toen de configuratie via de herstel module van XP teruggezet naar 2 weken terug.
Echter tijdens dit terugzetten bleef de laptop hangen en heb ik hem met de schakelaar uitgezet. Hierna kon ik hem niet meer opstarten, ook niet in de veilige modus en ook niet door op te starten via de orginele XP-setup CD.
Ik kreeg elke keer, bij al de bovenstaande opstartpogingen dezelfde foutmelding.
Toen dacht ik "als ik nu de gehele schijf kan leegmaken, dan is de foutmelding ook weg en kan ik hierna XP weer opnieuw installeren". (ik heb kopieen van word en excel bestanden en meer stond er niet op; ben dus niets wezenlijks kwijt).
Ik heb de HD via een CD bootable programma leeg kunnen maken.
Helaas krijg ik nu bij opstart via de orginele XP-setup CD nog steeds de zelfde melding.

Graag oplossing ???

Staan de IRQ adressen misschien in het ROM geheugen en kan ik dit op een of andere manier wissen of wijzigen ?? (Tenminste als dit een oplossing is)

Pierre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan