Driver_irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

edekorte

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Foutmelding tijdens installatie XP:

Na formatteren HD geprobeerd om XP Prof SP3 te installeren.
Ik maak wel vaker een schone install maar dit keer lukt 't niet.
Hij blijft halverwege een blauw scherm geven:

Wie helpt mij? :rolleyes:

p1020605e.jpg

Laatst bewerkt:
Je ziet NDIS.SYS genoemd worden, dus gerelateerd aan netwerk-zaken.

Doe het even zo dat je alle niet gebruikte apparaten uitschakelt in de BIOS die als netwerkkaart kunnen worden aangezien. Schakel dus in de BIOS de ingebouwde bedrade netwerkkaart en de Firewire aansluiting (ook wel 1394-interface genoemd) uit. Koppel ook alle USB (draadloze) netwerkkaarten af.

Kijk of het daarna beter gaat.

Ik neem trouwens aan dat je een XP CD hebt waar je SP3 vooraf al in geïntegreerd hebt. Mag ik aannemen dat je in die CD verder géén netwerkkaartdrivers in geïntegreerd hebt?

Tijs.

Je ziet NDIS.SYS genoemd worden, dus gerelateerd aan netwerk-zaken.

Doe het even zo dat je alle niet gebruikte apparaten uitschakelt in de BIOS die als netwerkkaart kunnen worden aangezien. Schakel dus in de BIOS de ingebouwde bedrade netwerkkaart en de Firewire aansluiting (ook wel 1394-interface genoemd) uit. Koppel ook alle USB (draadloze) netwerkkaarten af.

Kijk of het daarna beter gaat.

Ik neem trouwens aan dat je een XP CD hebt waar je SP3 vooraf al in geïntegreerd hebt. Mag ik aannemen dat je in die CD verder géén netwerkkaartdrivers in geïntegreerd hebt?

Tijs.
Bedankt voor je reactie,

Ik kan die netwerkzooi wel uitschakelen in BIOS (als ik al weet te vinden waar) maar als ik ze later weer inschakelt, komt die foutmelding dan niet terug.
Je denk dus aan een mobofout als ik 't goed hebt? PC is nog geen twee jaar oud.

Die CD heeft SP3 geintegreerd ja, dat klopt. Al vaker mee geinstalleerd, nooit problemen gehad.

Laatst bewerkt:
Je kunt later altijd nog die zaken weer inschakelen. Let er dan ook op dat je tijdens de installatie het netwerkgedeelte overslaat totdat je een werkend systeem hebt.

Ik zou het zeker proberen. (Her-)installeren van XP kost maar iets van een uurtje of zo. Je merkt later wel of het inschakelen van die onderdelen problemen oplevert. Komen er dan problemen, dan kun je ze dan weer uitschakelen en bijv. even testen met een PCI insteekkaart ipv. de geïntegreerde apparatuur om te zien of het mobo evt. de schuldige zou kunnen/moeten zijn.

Tijs.

Je kunt later altijd nog die zaken weer inschakelen. Let er dan ook op dat je tijdens de installatie het netwerkgedeelte overslaat totdat je een werkend systeem hebt.

Ik zou het zeker proberen. (Her-)installeren van XP kost maar iets van een uurtje of zo. Je merkt later wel of het inschakelen van die onderdelen problemen oplevert. Komen er dan problemen, dan kun je ze dan weer uitschakelen en bijv. even testen met een PCI insteekkaart ipv. de geïntegreerde apparatuur om te zien of het mobo evt. de schuldige zou kunnen/moeten zijn.

Tijs.

Onboard-LAN uitgezet in BIOS, nieuwe OS start zonder problemen op. Ook geen blauwe schermen meer.
Zet ik nu die LAN weer aan in 't BIOS blijft ie hangen in opstartcyclus, start dus niet geheel op.
Daar zit dus 't probleem, maar ik wil toch internet op. Aansluiten op m'n aparte netwerkkaart helpt ook al niet.

Ik zit nu achter m'n andere pc, voor alle duidelijkheid. :D
Misschien moet ik vanaf hier de nieuwste drivers downloaden voor m'n moederbord cq netwerkkaart?

Laatst bewerkt:
Altijd eerst de chipset drivers installeren (laatste versie óf (liever nog) een versie die WHQL is (=getest door Microsoft)).

Ik verbaas me er wel over dat het met een insteekkaart ook misgaat... Mag ik aannemen dat je op dat moment in de BIOS de geïntegreerde uit had staan?

Linksom of rechtsom: Eerst chipset-drivers installeren, dan verder experimenteren.

Tijs.

Altijd eerst de chipset drivers installeren (laatste versie óf (liever nog) een versie die WHQL is (=getest door Microsoft)).

Ik verbaas me er wel over dat het met een insteekkaart ook misgaat... Mag ik aannemen dat je op dat moment in de BIOS de geïntegreerde uit had staan?

Linksom of rechtsom: Eerst chipset-drivers installeren, dan verder experimenteren.

Tijs.

Ik ga even online zoeken naar die drivers, vooralsnog bedankt.

Mijn mobo: http://www.virtual-hideout.net/reviews/ECS_GeForce6100SM/index.shtml

PS: Die geintegreerde moet wel uitstaan, anders kom ik niet eens in Windows.

hier als je een GeForce6100SM-M hebt
of
hier als je een GeForce6100SM-M2 hebt.

Overigens kan het zijn dat er bij nVidia nieuwere drivers zijn, maar probeer het eerst met de drivers van de fabrikant (juiste moederbord kiezen).

Succes,

Tijs.

Succes,

Tijs.

Deze post komt vanaf een gloednieuwe Windows-installatie, wat een opluchting!
Inderdaad 't BIOS geupdate en de nieuwste chipdrivers geinstalleerd.
Daarna booten met hartslag 180, en alles werkt uitstekend. Onboard-lan staat aan en werkt nu wel.
Ik ben nog wel even bezig met alle proggie's installeren, maar het probleem is opgelost.

Mijn dank is groot. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan