driver_irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, dat met het beeldscherm is me nu duidelijk. Je zult wel een witte hebben en dat is dan een DVI aansluiting en geen VGA. Maar voor de bit versie moet je even het volgende doen.

Open start, klik met de rechtermuisknop op computer. Dan zie je hoeveel bit's je systeem is.

Greetzz,
Timo

Ah, dat met het beeldscherm is me nu duidelijk. Je zult wel een witte hebben en dat is dan een DVI aansluiting en geen VGA. Maar voor de bit versie moet je even het volgende doen.

Open start, klik met de rechtermuisknop op computer. Dan zie je hoeveel bit's je systeem is.

Greetzz,
Timo

Het is een 32-bits versie

Hoeveel geheugen heeft je videokaart? ben namelijk even op de site van asus aan het kijken. De drivers van NVidia zelf zijn namelijk redelijk universeel en asus heeft meestal de passende driver.

Greetzz,
Timo

Hoeveel geheugen heeft je videokaart? ben namelijk even op de site van asus aan het kijken. De drivers van NVidia zelf zijn namelijk redelijk universeel en asus heeft meestal de passende driver.

Greetzz,
Timo

Op de verpakking staat 512 mb DDR3

Oke, dan probeer eens deze driver. Deze komt namelijk van Asus af en is dus voor jou kaart gemaakt.

klik

Dan kies je download, selecteerd als OS Windows 7 en download dan onder het kopje VGA de bovenste driver.

Greetzz,
Timo

Hoi !

Helemaal eens met @timo17: het bekende probleem met de nVidia-drivers.

Als de laatste oplossing niet lukt, gewoon draaien met de Win 7 drivers, dus alle door jou gedownloade drivers verwijderen.

Greetz,

Harry.

Oke, dan probeer eens deze driver. Deze komt namelijk van Asus af en is dus voor jou kaart gemaakt.

klik

Dan kies je download, selecteerd als OS Windows 7 en download dan onder het kopje VGA de bovenste driver.

Greetzz,
Timo

Heb ik inmiddels gedaan, kreeg daarna een blauw scherm met foutmelding en na Vista (heb ik er nu maar weer opgezet, ook 32-bit) kreeg ik vanuit Windows een melding over de shutdown. Na online te zijn gegaan kreeg ik de melding dat de videokaart niet meer goed werkte. Neem dan maar aan dat ie inderdaad kapot is en dat ik dus een nieuwe moet kopen of heb jij nog het idee dat het iets softwarematigs moet zijn omdat ie bijvoorbeeld tijdens de installatie geen problemen oplevert.

Hoi !

Helemaal eens met @timo17: het bekende probleem met de nVidia-drivers.

Als de laatste oplossing niet lukt, gewoon draaien met de Win 7 drivers, dus alle door jou gedownloade drivers verwijderen.

Greetz,

Harry.

Harry,

zie hierboven, net alles geformateerd en nieuwe Vista erop gezet, nieuwste driver geinstalleerd en nog steeds problemen.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, ik ging ervan uit dat je onder Win 7 draaide.....

Je staat ook met dit topic in de Win 7 -rubriek.....

Duidelijk is in elk geval dat je PC niet met de drivers overweg kan.

Probeer het es met de omega-drivers voor nVidia: http://www.omegadrivers.net/

Eerst de oude verwijderen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, ik ging ervan uit dat je onder Win 7 draaide.....

Je staat ook met dit topic in de Win 7 -rubriek.....

Duidelijk is in elk geval dat je PC niet met de drivers overweg kan.

Probeer het es met de omega-drivers voor nVidia: http://www.omegadrivers.net/

Eerst de oude verwijderen.

Greetz,

Harry.

Dit ook geprobeerd, werkt niet. Inmiddels windows 7 er weer opgezet, ook hier deze driver geinstalleerd, werkt ook niet. Toen windows zelf de driver laten zoeken, dan doet ie het een paar minuten goed totdat ik wat schermpjes open en weer dichtklik en dan begint de ellende weer. Als ik daarna in apparaatbeheer kijk staat er weer een geel driehoekje bij de videokaart en staat er de melding dat het apparaat gestopt is (code 43).

Overigens staan er in apparaatbeheer nog 2 onbekende apparaten met een geel driehoekje erbij. Kan hiervoor online geen stuurprogramma's vinden en heb echt geen flauw idee wat deze dus kunnen zijn. Kan nog proberen ze uit te schakelen en kijken of dat iets uitmaakt of zou het kunnen doordat deze 2 apparaten niet werken de videokaart het ook niet doet?

Heb daarnaast ook driver checker gedraaid, die ziet voor de videokaart een update, die heb ik niet geinstalleerd en daarnaast updates voor ATK0110 ACPL Utility en Nvidia nForce4 Hyper transport bridge, kunnen deze er iets mee te maken hebben?

Laatst bewerkt:
NForce in de chitset en dat zou ook kunnen omdat deze alles met elkaar verbindt. Teminste als ik het goed heb. Je kunt wel altijd die driver installeren voor de chipset. Is het een merk pc of zelfbouw. Als het zelfbouw is zet dat even je moederbord hier neer, anders het merk en type pc.

Greetzz,
Timo

NForce in de chitset en dat zou ook kunnen omdat deze alles met elkaar verbindt. Teminste als ik het goed heb. Je kunt wel altijd die driver installeren voor de chipset. Is het een merk pc of zelfbouw. Als het zelfbouw is zet dat even je moederbord hier neer, anders het merk en type pc.

Greetzz,
Timo

tis een zelfbouw, moederbord is een Asus M2N-SLI. Heb straks die beide drivers geinstalleerd en daarna Windows de driver voor de videokaart laten installeren. Toen Asus Smartdocter geinstalleerd en die kwam meteen met de melding dat de videokaart te heet was. Zijn er manieren of instellingen te veranderen waardoor je deze beter kunt koelen??

Aaaaaah! Had ik toch maar op mijnzelf vertrouwd. Ik las overal dat het de hitte kon zijn maar wilde het niet geloven.

Je kunt bij de computerzaken een koeler voor je videokaart kopen. Dit is altijd goedkoper dan een nieuwe videokaart.

link

Greetzz,
Timo

Laatst bewerkt:
Aaaaaah! Had ik toch maar op mijnzelf vertrouwd. Ik las overal dat het de hitte kon zijn maar wilde het niet geloven.

Je kunt bij de computerzaken een koeler voor je videokaart kopen. Dit is altijd goedkoper dan een nieuwe videokaart.

link

Greetzz,
Timo

thanks for the help anyway!

Hoi !

Je kunt je graka-koeler op 100 % laten draaien !

Greetz,

Harry.

Bij een laptop is het ook heel moeilijk, omdat speedfan meestal de fan niet vindt.

Greetz,z
Timo

Hoi !

Probeer die graka es 'n dag in een andere PC, alles bij elkaar blijft er weinig anders over dan 'n corrupte kaart.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan