driverboost en drivermax, fake programmas ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
hoi,

ik had drivermax gratis versie installed en die zag maar liefst 25 oude drivers, wou ze toen installen maar na de 2e instalde update gaat het downloaden belachelijk langzaam, per driver de ene keer 2 uur nodig en andere keer zelfs 3 uur.

en na een nieuwe totale driverscan lijkt het wel of er steeds nieuwe bij komen ?

wat ik ook vreemd vind is dat ik bij apparaatbeheer geen verouderde drivers tegen kom en wel bij zo een programma ?

na wat googlen voor info kwam ik bij driverboost uit, die geinstalled en die zag ook tig oude drivers, alleen met het verschil dat ik al die drivers binnen een half uur gedownload en installed heb.

na een nieuwe scan met driverbooster zegt ie dat alle drivers de nieuwste zijn, maar het grappige is als ik met drivermax opnieuw scan dan blijft ie nog steeds zeggen dat ik een aantal verouderde drivers heb (degene die ik dus niet met drivermax heb installed).

ik krijg het idee dat dit soort programmas je expres een "driver probleem" (terwijl je hoogst waarschijnlijk helemaal geen verouderde drivers hebt) aan zitten te praten met de hoop dat je de betaalversie gaat kopen ?

want driverboost zegt nu dat ik up to date ben terwijl drivermax stug blijft zeggen dat ik er nog een stuk of 8 moet updaten.

m.i. gewoon fake programmas !

maar ik had drivermax wel uit het blad "computertotaal", je verwacht dan dat zo een programma goed is ?

iemand nog ervaring met deze of ander driver programmas ?

groet ben.

Ooit in de steentijd heb ik me wel eens laten verleiden om zo'n soort progje te draaien. Daar doe ik niet meer aan. De nieuwste drivers haal je zelf op. Dan weet je ook dat het geen onzinspul is.

Boosters en dat soort onzin moet je lekker rechts laten liggen. Het levert je geen voordeel op.

Gewoon onzin die dingen. Ken ze niet allemaal, maar heb er een paar getest en zonder uitzondering doen ze meer kwaad dan goed.

Drivers updaten is ook niet dagelijks nodig. Als je systeem goed loopt hoef je er in principe niks aan te doen. Zelfde als bij een auto. Je haalt ook niet elke week je motorblok uit elkaar omdat er een wijziging heeft plaats gevonden in het derde schroefje van onderen.

in principe laat ik dit soort programmas ook altijd links liggen maar omdat computertotaal er mee kwam in een artikel was mijn interesse gewekt,
zo zie je maar weer, dat zo een computerblad ook niet zaligmakend is :-(

Indien alles goed werkt dan voegen nieuwe drivers daar niets aan toe, sommige denken dat iets sneller wordt of beter gaat werken maar dat denken ze alleen of geloven dat en dan is het zo.
Bij nieuwe hardware de benodigde driver installeren is al voldoende.

Ik gebruik ook niet zulke driver-vinders fake en onzin tools zoals jullie nu modern dat noemen enz.. maarr

Grappig is dat wel,
dat ook in steen tijden ( en vandaag ook soms ! ) die tools konden ze gebruikers wel behoorlijk goed bij-helpen als ze maar voorzichtig mee omgaan enz..
Vandaag zijn z.g.n.m. moderne tijden en hebben wij nu z.g.n.m. moderne antivirusen- zoals Nod32/Kaspersky/AVG/ - Anti Roots kits- tools enz. en gratis zelfs malware en adware-verwijderaars en PCtweak-tools enz..enz..
maar deze tijden zullen ook veranderen en onze kleinkinderen zullen in hyper-moderne tijden ooit terecht komen of leven, zullen ze ooit ook voor onze nu gebruikelijke PC tools zeggen ach zulke onzin tools en fake programma's willen we helemaal niet nakijken of zelfs uitproberen ..... toch ?? :D

Laatst bewerkt:
Er zijn tig van dit soort programma's ( niet allemaal betrouwbaar ) op het net te vinden. Ook ik kwam in de verleiding om zo'n programma te gebruiken, hopend dat mijn pc sneller zou gaan worden. Vaak werden er verkeerde drivers gedownload, wat de zaak juist vertraagd. Echt snelheid haal je er niet uit. Meestal meer problemen dan snelheid.

Daarom laat ik windows zoeken naar de standaard drivers ( voor geluidskaart en videokaart ), en voor drivers van overige hardware, ga ik naar de website van de fabrikant. Kost misschien wat meer tijd, maar dan heb je het op zn minst zelf in de hand.

.........maar ik had drivermax wel uit het blad "computertotaal", je verwacht dan dat zo een programma goed is ?
......................groet ben.
Als het geschreven staat.... is het dus in een keer waar...?
En dan is het blijkbaar best lastig om een blad (of krant...) uit te brengen en op de juiste manier vol te krijgen....
PS: om die reden ben ik dus bij computertotaal afgehaakt.. heb nu alleen nog c't (computer en techniek), zwaardere kost, maar veel betrouwbaarder.

Laatst bewerkt:
U kent toch de uitdrukking: If it ain't broke, don't fix it
Als er iets is waar deze verstandige woorden voor gelden, dan is het wel software.
Als alles naar tevredenheid werkt, laat het dan zo!
Al die extra's en "mooie" tooltjes geven vaak alleen maar ellende. In bijna alle gevallen waar ik bij mensen de PC moest opschonen omdat ie volkomen was vastgelopen kwam dat door tooltjes en mooie dingetjes die ze hadden gedownload (van kennissen, in bladen gelezen, van de neefjes die zo veel weten en niet te vergeten de kleinkinderen).

Gebruik ze zelf ook niet/zelden, maar de volgende heb ik wel eens gebruikt (zonder dat het me stoorde):
Driver Easy
Driver Booster (van IOBit)

Doorgaans houd ik me aan wat srpchulp al schreef: "If it ain't broke, don't fix it", dus ik update geen drivers puur omdat er toevallig nieuwere zijn, alleen als met de huidige drivers wat aan de hand zou zijn (dus dat ze niet werken, zinvolle opties missen die nieuwere drivers wel hebben etc.)

Tijs.

Nou moet ik wel zeggen dat ik erg veel plezier heb van Driver Genius Pro (betaald) bij diverse her installaties die ik doe. Scheelt me bergen met tijd !!

mijn conclusie is dat het gewoon leugenachtige programmas zijn die uit zijn op geld, driverbooster zegt dat ik up to date ben terwijl drivermax doodleuk blijft zeggen dat ik nog 14 updates heb !

nou kan je met drivermax wel drivers backuppen/exporteren, dat lijkt me wel handig bij herinstallatie (zoals terrarabo al aangeeft), iemand misschien (goede) ervaringen met drivermax en het terug zetten van drivers ?

@ben43: Rare conclusie, gegeven mijn commentaar en die van Terrarabo: Niet alle programma's zijn fake/crap. M.b.t. Drivermax deel ik wel je mening.

Drivers exporteren kan ook met losse programma's. Denk aan DoubleDriver en Driver Magician Lite . Met beide programma's heb ik gewerkt, en die voldoen (naar mijn mening) goed.

Tijs.

Hahahahaha.....tja je moet wel weten wat je installeert inderdaad. Drivermax is pure rommel helaas. Driverbooster is tot nu toe nog schoon maar vind Driver Genius Pro beter werken......

@ben43: Rare conclusie, gegeven mijn commentaar en die van Terrarabo: Niet alle programma's zijn fake/crap. M.b.t. Drivermax deel ik wel je mening.

Tijs.

weet eerlijk gezegd niet wat zo raar is aan mijn conclusie ?
ik heb alle (zogenaamde) verouderde drivers geupdate met driverbooster, wat vervolgens vrij snel en soepel liep, en driverbooster zegt vervolgens dat de pc helemaal up to date is, prima ! so far so good.

nu ga ik met drivermax weer scannen op oude drivers om te kijken of die ook zegt dat ie up to date is, maar nee hoor, heb nog 14 oude drivers !

mijn (rare) conclusie is niet meer of minder dan; of driverbooster zegt onterecht dat ik up to date ben, of drivermax signaleert niet dat ik up to date ben, wie het weet mag het zeggen :-)

waarom ik het leugenachtige programmas noem ? omdat zowel beide programmas niet betrouwbaar overkomen dus (zie mijn voorgaand relaas) EN.... omdat beide programmas je eigenlijk heel graag aan de betaalversie wil helpen want o zo veel voordelen bij de betaalde versie. m.i. dus pure oplichterij !

zijn er voordelen bij de gratis versies ? driverbooster werkt snel en soepel met het updaten van de drivers,(maar of ik er zo wie zo goed aan doe is dus de grote vraag), en drivermax heeft een backupfunctie voor de drivers maar is voor het updaten van drivers niet handig mits je dagen/weken bezig wil zijn.

groet ben.

Zogenaamd verouderde drivers? Je kan toch zelf zien in Windows of je wel of niet nieuwere drivers hebt geïnstalleerd en zo ja van welke datum of mis ik iets ?

Zogenaamd verouderde drivers? Je kan toch zelf zien in Windows of je wel of niet nieuwere drivers hebt geïnstalleerd en zo ja van welke datum of mis ik iets ?

nee hoor, je mist niks :-)
bij windows/apparaartbeheer gaf hij aan dat er geen verouderde drivers zijn, maar ja, als je dan (naar aanleiding van een artikel van computertotaal) drivermax installed en die ziet een stuk of 15 oude drivers, dan kan een mens gaan twijfelen he.

ik ben ook niet zo een giga deskundige op dit gebied dus twijfel is snel gezaaid dan.
het zou toch kunnen dat windows iets over het hoofd gezien kan hebben ? windows is ook niet feilloos toch ?

anyway, mijn les is iig dat het flauwekul programmas zijn die weinig toevoegen, hooguit voor een driver-backup.

groet ben.

anyway, mijn les is iig dat het flauwekul programmas zijn die weinig toevoegen, hooguit voor een driver-backup.

groet ben.

En daarmee zijn dnties en mijn eigen persoon het dus niet mee eens. Als je het juiste programma download, dus niet drivermax want dat is malware, dan kan je er veel plezier en nut van hebben. Zoals gezegd doe ik veel her installaties en is het voor mij erg makkelijk met Driver Genius Pro in een paar stappen de laatste drivers te installeren. Wat ook nog wel eens voorkomt is dat netwerk drivers up to date moeten worden gebracht en in plaats van te gaan zoeken heb ik in een paar seconden de laatste te pakken. Erg makkelijk......

Dat is toch wat anders dan een simpele gebruiker die zo heel af en toe eens een driver moet updaten, of eens een keer een schone installatie doet. Die hebben vaak geen meervoud aan pc's te setuppen.

Dit soort progjes zijn irritant. Ze vallen mijns inziens in de categorie rommel. En ik weet dat er uitzonderingen op de regel zijn, maar over het algemeen is het troep waar je niets aan hebt.

Met de conclusie van mavaros kan ik het eens zijn: Niet alle driver update programma's over 1 kam scheren, maar wel, algemeen gesteld, dergelijke programma's wantrouwen en/of van dergelijke programma's geen wonderen verwachten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan