Driverprobleem internetkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roofiej

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hallo,
Ik ben Rover en ik ben hier zojuist terecht gekomen via google.
Ik heb een paar problemen met mijn computer. Niet echt met mijn computer maar met mijn internet kaart. Dit is wat ik heb :

Q-TEC 774WMP PCI Wir Netw Card.
Item no: 13651
FCC ID: NHPWLB1200

Ik heb de driver al gedownload maar ik krijg hem niet aan de praat.
Hij komt zelfs niet eens in de hardware lijst. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Even op een rijtje :
Driver al gedownload
Nog niet in hardware lijst
Hardware gedownload via Q-tec site en softpedia (www.q-tec.info)
Service Pack 2 (windows gedownload)

Alvast bedankt.
Rover

Laatst bewerkt:
ga eens naar apparaat beheer en klik dan op "Zoeken naar gewijzigde apparaten".
kijk of ie de hardware dan kan vinden, zoniet kijk of de hardware wel goed is aangesloten.

als ie wel gevonden word kan je de drivers enzo installeren.

Bedankt voor je tip,
Hardware is goed aangesloten maar hij vindt hem nog steeds niet.
Voor mijn windows crash deed hij het helemaal maar nu niet meer (nadat ik er een nieuwe windows XP professional opgezet heb)

SP2 van XP al geinstalleerd?
en heb je drivers gedownload die compatible zijn met XP?

en wat stond er eerst op voor besturingssysteem? XP (pro/home), 98, 2000, linux, etc...

Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies wat er op stond maar volgens mij was het gewoon Windows XP professional. Hoe kan je zien welk service pack je hebt geinstaleerd ik heb echt geen idee.
Verder weet ik wel dat de drivers compatible zijn met mijn Windows.
Alvast Bedankt,
Rover

p.s bedankt voor je snelle reactie compudoc

klik met je rechtermuisknop op "Deze Computer" en je kan zien welke SP

Service Pack 1 heb ik. Is dat een probleem dan?!

Volgens mij heb ik alleen maar Windows SP1 cdtjes dus ik weet niet hoe ik het anders moet doen. Wat zijn trouwens de verschillen?

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien kan je ergens bij iemand anders SP2 downloaden.(of de computer waar je nu op zit :p)
SP2 heeft betere ondersteuning voor netwerk en drivers...

ga anders eens naar configuratiescherm -> hardware -> hardware detecteren en kijk of de hardware zo wel wordt gevonden. En anders is denk ik de beste oplossing om eerst SP2 te installeren.

Ik heb SP2 geinstaleerd maar hij doet het nog steeds niet. Kan het iets te maken hebben dat ik iets verkeerds gedownload hebt? Ik heb namelijk maar 2 bestanden in de driver map zitten die ik heb gedownload een .inf bestand en een systeembestand. Normaal zijn dat er tog meer?

Verplaatst naar de juiste sectie en topictitel verduidelijkt. :)

detecteerd ie de kaart bij nieuwe hardware (configuratie scherm -> hardware) wel al?
als dat niet zo is, dan is de kaart denk ik niet goed aangesloten.

Want de kaart moet eerst gevonden worden voordat de drivers geinstalleerd kunnen worden!

als ie wel gedetecteerd wordt moet je gewoon met google op een andere site naar de drivers zoeken evt.

Nee, hij detecteerd hem niet dus hij zal wel kapot zijn. Maar ik heb er niets mee gedaan:(
Bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan