driverprobleem met Canoscan 5200F

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiecas

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
zoals er meer zijn die problemen mee heeft met de canoscan 5200F scanner, een prachtig ding met een hoop mogelijkheden, kan je (waarschijnlijk) bij het grof vuil zetten als je Windows 8.1 gebruikt.
Canon neemt niet de moeite hier een aangepaste driver voor te ontwerpen.
wellicht is er iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?::evil::evil::evil:

Misschien dat ergens op het net nog customdrivers zijn maar anders denk ik dat het moeilijk gaat worden. Zeker ook omdat de scanner al meer dan 10 jaar oud is.

Nu had ik al begrepen dat deze canoscan absoluut niet kan omgaan met een 64 bits machientje, draait wel prima op mijn notebook, Dell Vostro 3500 met 32 bits met W7.
Ik denk dan ook dat het niet zo zeer ligt aan de programmatuur maar aan de pc of notebook waar mee gewerkt wordt. ik had een stille hoop dat er iemand is die dat verschil kan omzeilen met een binair programmaatje als preloader. Ik heb wel gelezen dat een w8 32bits machientje er wel op draait.

VueScan beweert er mee om te kunnen gaan, maar is wel betaalde software
Overigens snap ik Canon wel als ze (op een gegeven moment) stoppen met de support van 'oude' apparatuur.

Alhoewel officieel W8 niet wordt ondersteund zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je de W7 64-bit software installeert, mogelijk vooraf aangeven dat het in compatibiliteitsmodus moet worden geïnstalleerd.

Tijs.

Bedankt dnties, maar ook dat heb ik al geprobeerd, het gaat niet zo zeer om de programmatuur maar het verschil van 32 en 64 bits, het zou toch technisch mogelijk moeten zijn om binair zo,n driver te herprogrammeren? deed ik vroeger wel maar ik ben er te lang uit om zoiets nog op me te nemen.

Bedankt Buick, ik ga eerst maar eens op zoek naar een source code om wat uit te lezen en kijk dan wel of ik daar mee uit de voeten kan, zal wel experimenteren worden, en dat voor een Canon scanner?? ik zal ook kijken of ik wat van de Canon versies 64 bit kan vinden en naast elkaar leggen.
dus zoiets van , zoek de verschillen!

is toch teveel werk om nu op te lossen.
Ik zal me er voorlopig bij neer moeten leggen en draai zolang het nog mogelijk is, deze scanner op W7.en W 8 met een nog oudere maar wel draaiende op W8.1 Epson Stylus Office BX300F, die wel prima scant maar helaas niet zoveel mogelijkheden heeft wat betreft negatief en dia scannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan