Drivers AMD en beeldscherm probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal (kleine problemen) dus vandaar dat ik het hier neerzet.

Ik heb 2 videokaarten, crossfire, Sapphire HD 6950 2GB GDDR5 Dual fan, maar ik kan nergens duidelijk drivers vinden behalve die van de CD.
Ik wil graag de nieuwste drivers.

Voor mijn beeldscherm zoek ik ook een oplossing, want ik gebruik voor het eerst een HDMI kabel, maar ben er tot nu toe geen fan van.
Ik heb een iiyama Prolite E2473HDS, maar er loopt een extra zwarte rand omheen, om het beeldscherm, alsof hij te klein staat.
Maar hij staat ingesteld op 1920x1080, 32 bits, 1080p, dus is daar nog iets tegen?
Opnieuw opstarten werkt niet, windows updates al gedaan...

Heeft iemand een verschil tussen HDMI en gewoon VGA, met afbeeldingen zodat ik duidelijk kan zien of er verschil is... ik geloof het wel op woord, maar wil het zelf weleens duidelijk zien! :)

Zijn er verder nog essentiele updates/drivers die ik moet installeren op mijn net nieuw aangeschafte computer.
En wat er precies in zit, mocht het nodig zijn:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[7517]=1&product[409381]=1&product[448474]=2

Ik bedoelde meer is er een afbeelding van een spel, met een HDMI kabel en DVI/VGA, zodat ik duidelijk het verschil kan zien ;)

drivers:

ati.amd.com

de zwarte rand is overscan, dit kun je aanpassen in je catalyst control centre. daarna wordt wel je volledige scherm gevult

Neen Manamana, het zit namelijk niet in Windows zelf, aangezien die netjes op 1920x1080 staat ;)
En wat betreft je 2e link, dankjewel! Het ziet er echt veel beter uit :D

Wampier, ondertussen heb ik inderdaad geloof ik alle drivers bij elkaar gesprokkeld, maar ik vind het toch nog lang niet zo duidelijk als NVidia, maar dat zal een kwestie van wennen zijn.

Wat de zwarte rand betreft, klopt, overscan, dat kan ik met mijn beeldscherm zelf instellen, maar dat werkt niet...
Nu wilde ik dat dus in catalyst control centre veranderen, maar weet niet hoe ik dat moet openen :oops:

Wel, ondertussen is alles opgelost, behalve het beeldscherm, dus ik zal nog een nieuw topic maken in de juiste catagorie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan