Drivers Asus A8N-SLI SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker59

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Beste mensen,

ik heb een aantal jaren het moederbord van Asus, model A8N-SLI SE.
Van de week heb ik mijn pc helemaal opnieuw geinstalleerd maar mijn on-board geluidskaart werkt niet meer.

Bij de installatie gaat alles goed en worden er geen foutmeldingen aangegeven. Toch als ik in Windows Media Player een liedje wil afspelen krijg ik de volgende melding:

"Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze."

Ik heb de bijgeleverde drivers geprobeerd, nieuwste drivers gedownload maar niks werkt.
Maar opeens gister deed die het even, maar vandaag weer niet. Ik snap er echt helemaal niks meer van.

ps. de boxen zijn goed aangesloten en staan aan, ook het volume staat hoog genoeg ;)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten Gino

hoi

ook eerst de chipset drivers van je mobo geinstalleerd(pc herstart) en dan pas je sounddrivers?

Volgens mij wel. Ik heb net de chipsetdrivers van mijn mobo opnieuw geinstalleerd en zo ff rebooten. Daarna ff opnieuw de audiodrivers installen. Ik had het net gelezen bij een andere vraag.....ik laat het zo weten ;)

thnx ieder geval

het heeft nog niet geholpen.
Ik vind het gewoon raar omdat ik dit regelmatig doe en nu opeens doet die het niet.
Ik blijf overigens dezelfde melding houden.

Of adviseer je mij om weer helemaal opnieuw te beginnen met de installatie?
(heb ik weinig zin in want dat heb ik al 4x gedaan omdat dingen niet goed werkte).

nog(gele) uitroeptekens in je apaaraat beheer?

codec's staan er ook op?

alleen eentje bij mijn netwerkcontroller maar dat zou niks uit moeten maken. daar maak ik geen gebruik van. voor de rest niks te vinden.

codecs....wat voor codec precies? ik heb wel klite codecs pack geinstalleerd (vroeger gebruikte ik ace mega codec pack, misschien dat het daar aan ligt?). maar dat zou toch ook niet moeten uitmaken omdat gister het geluid het wel deed....

welke codecs raad jij mij aan?

Laatst bewerkt:
ik heb geprobeerd om met verschillende codec packs te werken maar geen van allen werkt.

what could it be? :shocked:

ppffff zit iets nog niet goed bij je.

dit zouden toch de normale stappen moeten zijn...

ja idd ik weet het. Najaaa dan nog maar een keer proberen opnieuw te installeren...

voor de 4e keer :( :@

bedankt voor de hulp.

ik sluit dit topic wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan