drivers beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem5

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Hallo, ik heb een breedbeeld scherm van Compaq type cq 1859s, en ik heb op mijn pc Windows 7. Voorheen stond op deze pc Windows xp en ik had voor xp ook de drivers voor het beeldscherm. Nadat Windows 7 er op staat heb ik 2 zwarte balken aan de zijkanten, omdat ik dit erg vervelend vind zoek ik naar een oplossing. In de pc zit een moederboard van Asus type p4p 800 de luxe, ik heb al lange tijd op internet gezocht naar drivers van het moederboard voor Windows 7 maar deze zijn er volgens mij niet. Wie heeft een creatieve oplossing zodat alles weer lijkt zoals het bedoeld is.

Bedankt alvast voor het meedenken. Willem

De drivers zijn up to date maar toch wil het nog niet lukken , ik heb de kast maar eens opengemaakt omdat ik het vermoeden had dat er een aparte videokaart inzat en jawel hoor een Nvidia ,ook deze drivers geupdate maar geen resultaat. het vreemde is echter dat wanneer ik de pc opstart dan het hele scherm wel gevuld is , pas als windows aan het opstarten gaat/is wordt er pas een resolutie van 1024 x 768 toegepast.

Gein, de monitor zit dan toch wel op die nVidia?

Hij dient op 1366x768 gezet te worden, miss eerst uitvinken dat alleen de resolutie gebruikt mag worden wat de monitor aankan.
In de config van nVidia zal ook wel iets staan over breedbeeld.

De monitor zit inderdaad op de nVidia , en uitvinken van de resoluties heeft ook niet geholpen .

In de configuratie gui van nVidia staan nog meer opties, indien die goed is geïnstalleerd.

De zogenaamde monitor driver is geïnstalleerd?
Die tool die er bij staat al geprobeerd?

Staat in apparaatbeheer die videokaart en de monitor onder de eigen naam?

In het apparaatbeheer staat alleen een standaard vga videocontroller dus ik denk dat dit het probleem is.
Op de site van nVidia kan ik de drivers niet vinden: (nVidia GF 4000) Misschien kijk ik er overheen, als jij een link voor mij hebt dan hou ik mij aanbevolen.

Oei, das een oudje zeg, gepikt uit het museum?

Wat je kunt proberen, de onderstaande drivers uitpakken in een map, via apparaatbeheer en rechtmuisklik op die videocontroller stuurprgramma bijwerken kiezen en net zo lang doorgaan tot je zelf de driver moet aanwijzen, dan naar de map verwijzen van de uitgepakte drivers of in die map de inf file, das effe proberen, werkt miss alleen voor de 32 bits windows 7 maar denkelijk is dat het ook.
Wel de setup.exe file in de "Compatibility Mode" voor xp zetten, rechtermuisklik erop etc., maar die file even niet gebruiken om te installeren.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71_2.html

Je ziet nu dat de gebruikte hardware eigenlijk niet zo goed geschikt is voor windows 7, er worden immers geen drivers voor gemaakt.

Ik ben jammer genoeg voorlopig niet in de gelegenheid om dit te proberen maar ga dit zeker doen,vooralsnog wil ik je alvast heel hartelijk danken voor je energie en moeite

Het is niet gelukt dus ik denk dat ik maar naar de winkel ga om voor een paar tientjes een nieuwe kaart te kopen. Veel zal ik niet investeren omdat de pc een jaar of tien oud is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan