[Drivers] beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is de rede dat je een third party driver wilt installeren voor je GPU?

Ik vind het persoonlijk nogal wat overdreven om bijna $ 30 te moeten betalen voor een driver (tweakforce), maar zit zelf ook aan Omega drivers te denken omdat ik, na installatie van mijn GF 6200 drivers, bijna elke 30 min een systeemcrash heb.

Wat is de rede dat je een third party driver wilt installeren voor je GPU?

Ehh .. het is niet 'rede' maar reden
Rede: is een redevoering
Reden: is een argument

Updates van originele drivers van de fabricant kan je altijd ophalen op de website van die fabricant.
Denk je nou écht dat die fabricant niet zelf in de gaten houdt of de drivers van zijn/haar produkten niet up-te-date zijn?
Daarmee zou hij zijn marktpositie naar de knoppen helpen. Dus drivers van third-parties zijn immer omstreden en slechts van beperkte betekenis, want t.a.v. het juiste functioneren van de hardware hebben ze geen enkele verplichting i.c. verantwoordelijkheid..
Leiden bovendien nogal eens tot conflicten en dus vastlopers.
Want ze hebben geen enkele verantwoordelijkheid t.a.v. de correcte werking van hun produkt.
Da's de policy van de fabrikant en niet van de softwarebakker die denkt het beter te kunnen doen!

Laatst bewerkt:

Updates van originele drivers van de fabricant=fabrikant kan je altijd ophalen op de website van die fabricant.
Denk je nou écht dat die fabricant niet zelf in de gaten houdt of de drivers van zijn/haar produkten niet up-te-date zijn?
Daarmee zou hij zijn marktpositie naar de knoppen helpen. Dus drivers van third-parties=third-party zijn immer(s) omstreden en slechts van beperkte betekenis, want t.a.v. het juiste functioneren van de hardware hebben ze geen enkele verplichting i.c. verantwoordelijkheid..
Want ze hebben geen enkele verantwoordelijkheid t.a.v. de correcte werking van hun produkt.
Da's de policy van de fabrikant en niet van de softwarebakker die denkt het beter te kunnen doen!

Fabricant=fabrikant
Third-parties=Third-Party

Ga nu niet proberen te zeuren om een typfaut of een spellingsfout.
Bovenstaande tekst staat er vol mee, en voegt niets toe aan de discussie.

Ik vind het persoonlijk nogal wat overdreven om bijna $ 30 te moeten betalen voor een driver (tweakforce), maar zit zelf ook aan Omega drivers te denken omdat ik, na installatie van mijn GF 6200 drivers, bijna elke 30 min een systeemcrash heb.

Als je de laatste drivers van Nvidia hebt gedownload en je weet zeker dat de oorzaak bij de kaart ligt, zou ik er niet op rekenen dat een alternatieve driver de oplossing biedt.
Soms ontstaat dit probleem ook, als je de driver van een eerdere kaart niet hebt verwijderd.
Er kan ook iets met de kaart aan de hand zijn natuurlijk en dan is het geld dat je kwijt bent voor een alternatieve driver weggegooid.

de tweakforce drivers kun je ook gratis legaal verkrijgen. maar in verband met dat van de third party. alle games van mij werken nu vloeiender op vista me de tweakforce drivers dan met de standaard drivers. juist hetzelfde fenomeen voor de ander drivers. de laatset nieuwe drivers heb ik ook al gemerkt dat deze ook niet altijd de beste zijn van nvidia. ik heb ooit eens gehad dat men gamens crashte en had van alles de neiuwste drivers, na op veel fora te schrijven wisten ze mij te zeggen dat het zou kunnen komen daardat ik juist de neiuwste had.

Updates van originele drivers van de fabricant kan je altijd ophalen op de website van die fabricant.
Daarmee zou hij zijn marktpositie naar de knoppen helpen. Dus drivers van third-parties zijn immer omstreden en slechts van beperkte betekenis, want t.a.v. het juiste functioneren van de hardware hebben ze geen enkele verplichting i.c. verantwoordelijkheid..

Half waar. De developers hebben geen verantwoording af te leggen aan hun gebruikers indien er iets misgaat met de driver. Echter bieden drivers die door deze mensen worden ontwikkeld soms wel een aantal voordelen.
Het is namelijk voor de liefhebber van de liefhebber. Oftewel, deze mensen hoeven zich niet te houden aan drukke tijdschema's etc en doen het voor de lol. Meestal zijn het fanboys en nerds en die willen koste wat kost dat hun merk beter presteert, dus geloof maar wel dat ze niet zomaar een afgeraffeld prodcut aanbieden.
Dit leid vaak tot betere prestaties het hardwareonderdeel. Dit is niet altijd zo, maar er zijn bekende alternatieve drivers die zeker de moeite waard zijn o mte installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan