drivers bij twee besturingssystemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zleek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zleek

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hallo,

Ik vroeg me iets af: Hoe zit het met drivers wanneer win98 en winXPro op een pc staan. Je hebt nml. voor beide verschillende drivers nodig. Win98 wil ik gebruiken voor spellen...

je hebt je eigen vraag al beantwoord. inderdaad die je voor zowel xp als 98 drivers te installeren voor de verschillende hardware die je in/aan je pc hebt hangen.
gr. erik.

Krijg je dan geen moeilijkheden? Of snapt ie zelf welke drivers ie moet nemen?

wanneer je win98 installeerd vraagt die om bepaalde drivers speciaal voor dat besturingssysteem. vaak zijn dat drivers geschikt voor win95/98/ME. wanneer je vervolgens win xp installeerd vraagt ook die weer om drivers, alleen dan die drivers die geschikt zijn voor xp. drivers voor xp moeten voorzien zijn van een digitale handtekening, anders kan je systeem instabiel raken, althans volgens microsoft. je zal veelal een melding krijgen als je verkeerde drivers probeerd te installeren.
voor veel hardware zijn updates van drivers beschikbaar op hun homepages. anders zou je ook nog www.driverguide.com kunnen proberen. als je in het vervolg dan 1 van de 2 besturingssysytemen opstart, worden automatisch de juiste drivers gebruikt. het systeem raakt dus niet in de war.

Ok, bedankt. Raden jullie het trouwens aan om 98 te draaien voor spellen? Of lukt XP ook wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan