drivers/chipset?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeavenLeigh

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Na het formateren van mijn harde schijf is mijn geluid verdwenen.
Na 2 dagen neuzen op het net, heb ik nog steeds geen passende oplossing gevonden.
Mede door het gebrek aan talent, en geen benul van de termen Drivers en chipset.
Op een van de vele sites die ik inmiddels doorploegde zag ik dat ik een lijst van specificaties kon vinden via bijv. PC Wizard.

(zoals onderaan bijgevoegd)

Ook heb ik inmiddels diverse drivers geprobeerd, waarvan ik meende dat dat de juiste wel eens konden zijn, maar bij het installeren daarvan springt de pc ineens uit en start weer opnieuw op. En geluid........Nee hoor, nog niet.

Ten einde raad, dus mijn vraag om hulp!

Fabrikant : Powered by nLite
Moederbord : Asus A7V8X-X
Chipset : VIA KT400 (VT8377)
Processor : AMD Athlon XP @ 1916 MHz
Fysiek Geheugen : 1280 MB
Videokaart : RADEON 9600 PRO Family (Microsoft Corporation)
Harde Schijf : ST3250620A (250 GB)
DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-7170A
DVD-Rom Station : DGXEL ZKXIR89UB SCSI CdRom Device
Monitor Type : NEC CI A726 - 16 inches
Netwerkkaart : VT82C570 MV IDE Controller VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (november 2006)

Bij voorbaat dank!:thumb:
en HEEEEEEELLLLLLLLUPPPPPPPPPP:o

begin maar met versie 4

Gedaan, en na het opstarten opent er een schermpje waar ik kan kiezen om automatisch te installeren.
Ik laat hem dan zelf zoeken, maar bij het maken van een herstelpunt en backup springt de PC uit en weer aan...En nog niks geinstalleerd zo te zien, want weer komt de vraag hoe ik hem wil laten zoeken, Handmatig of automatisch...:confused:

Word niet goed van die site Asus.
Wil ik wat nakijken voor hem, gaat als dikke str.....

Lekkere site:)
Geen van beide, pak de 4.49 van onder others maar :)

En voor de via chipset kun je ook nog de chipset drivers van VIA zelf ophalen (maar doe dat als de asusdrivers niet werken) die staan hier http://www.viaarena.com/Driver/VIA_HyperionPro_V524A.zip

Ook via de VIAARENA site werkt het niet..Bij opnieuw opstarten vraagt ie telkens naar de installatie voor Realtek, en als ik dat automatisch laat doen, gaat het weer mis
:evil:

Handmatig??

Ik zou even niet weten waarom die pc dan zou uitspringen....:confused:

Simpele gedachte...: Zou het niet kunnen dat de onboard geluids-dinges gewoon stuk is?
Geen idee hoe ik daar dan verder achter zou moeten komen. Maar dat de PC uitspringt bij installatie van diverse drivers lijkt me ook geen goed teken:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan