drivers dell inspiron 6400

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirkvanden

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Berichten
26
hallo,

ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd op mijn laptop omdat hij niet meer opstartte. Nu heb ik weer een ander probleem: ik kan namelijk een aantal drivers niet vinden. Bijvoorbeeld voor mijn geluidskaart.

Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?

met vriendelijke groet,

dirk.
 

Bijlagen

  • Hardware.JPG
    Hardware.JPG
    28,3 KB · Weergaven: 65
heb je geen cd gehad bij je moederboard ,die drivers moet je nog installeren

succes
 
nee, ik heb er helaas geen cd bij gehad. ipv daarvan heb ik er een plaatje van een cd bijgehad met daarop manieren om de de drivers te installeren. Dit is alleen zo onduidelijk dat ik er niet uitkom.
 
Je kunt met de tool Unknown Device proberen te achterhalen welk merk en chip een bepaald geel item is. Als je dat weet kun je met de door mij eerder verstrekte link van dell de juiste drivers downloaden

Download Unknown Device
http://www.halfdone.com/Development/UnknownDevices/

Onderstaand dien je te downloaden
Beide Chipset drivers

Voor de groep hieronder zijn meerdere types beschikbaar. Dus het is moeilijk om te zeggen welke je precies moet hebben. Met de tool Unknown Device Identifier kun je er achterkomen om welke type en merk het gaat. Met die info kun je dan op de site van Dell kijken welke je moet hebben

Netwerkdriver (Netwerk Categorie op Dell site)
VGA Driver (VGA Categorie op Dell site)
Sound driver (Geluid Categorie op Dell site)
Modem (Communicatie Categorie op Dell site)

Driver zijn meestal eenvoudig te installeren aangezien ze meestal voorzien zijn van een setup programma.

Nog een laatste tip: Begin met het installeren van de Chipset drivers.
Daarna installeer je er steeds 1 en reboot je de PC. Via apparaatbeheer kun je dan steeds nagaan of de lijst kleiner wordt en welke je nog moet doen.
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan en laat je nog weten of alles gelukt is.:)
 
Alles is gelukt, hij loopt weer als een zonnetje!

Allemaal harstikke bedankt en tot volgende keer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan