Drivers downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo,

ik heb opnieuw xp moeten installeren op mijn computer, maar daar zitten niet de goede drivers bij. Volgens everest heb ik een geluidskaart: " Device Description Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-2]". Ik kan hier echter heel moeilijk drivers voor vinden. De wifi netwerkkaart is ook van Intel en die driver kon ik erg makkelijk vinden, maar dit lukt niet dus ik heb nu geen geluid. Heeft iemand voor mij een tip, of nog beter, een link? Alvast bedankt wederom voor de moeite!

Je zal eerst de chipsetdrivers van je moederbordfabrikant moeten installeren.
Daar kan je ook de audiodrivers vandaan halen.
Welke moederbord of merk\type pc heb je?

Ik zal noteren wat ik kan achterhalen uit Everest:

CPU Type: Mobile Intel Pentium M 745, 1800 MHz (18 x 100)
Motherboard Name: NEC Computers International K2W
bij chipset
North Bridge Mobile Intel Alviso-G i915GM
Intel Platform Sonoma
Supported FSB Speeds FSB400, FSB533

Maakt dat iets duidelijk?

Dank je wel voor de tip, dat werkt volgens mij alleen niet. Als ik daarop klik, gaat er een balkje lopen met 'installing' maar dat blijft gewoon de hele tijd heen en weer lopen er gebeurt verder niets. Ik heb ook op die website gezocht naar de drivers maar die van audio kan ik niet vinden.

Intel® Driver Update Utility

Intel® Driver Update Utility
Gebruik je misschien Firefox met de Add-on NoScript ? Zo ja, dan Intel en System Requirements Lab even toestaan.
Heb zelf nog geen problemen met het programma gehad. Normaal gesproken worden de Intel onderdelen keurig opgezocht, de beschikbare drivers getoond en kunnen worden geüpdatet.

Misschien moet je het programma iets langer laten zoeken ?

Laatst bewerkt:
:thumb:Super! Ik heb het geprobeerd met IE, ik gebruikte inderdaad Mozilla en daar deed ie het niet. Met IE doet ie het wel en heeft ie de goede drivers gevonden. Dank je wel voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan