Drivers en verkleinde harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag Windows ME geïnstalleerd op de pc omdat hij plots XP Home niet meer aankon. Nu heb ik alleen drie problemen. 1: Ik heb heel slecht beeld. (maar 16 kleuren)
2. Ik kan geen netwerk instellen. 3. Ik heb een harddisk van 15 gig ingesteld en geformatteerd met Fat32 maar nu is de harddisk maar 0,97 gb. :evil:Hoe kan dit?

Ik hoop dat jullie de oplossingen hebben.

Groeten,

Michaël
 
ten eerste, gooi ME er zo snel mogelijk weer af en installeer xp weer. daarna is het een idee om eens te gaan troubleshooten wat er met je pc aan de hand is
 
Hoi !

Kijk op de site van je mobo-fabrikant voor Win 2000/XP -drivers en download hetgeen je nodig hebt, liefst eerst de chipset-drivers.

Enne...bidden dat ze werken met Win ME.

Greetz,

Harry.
 
Het type netwerkkaart is onboard: Intel 82801DB ICH4 Lan controller.
Het moederbord is: Compaq Evo D510 SFF
 
Hoi !

Tja, als de drivers van CompaQ niet werken wordt het 'n zoekplaatje.

Kijk met Speccy o.i.d wat de chipset van het mobo is en zoek die hier: http://downloadcenter.intel.com/

Als ik me goed herinner is de netwerkdriver daarbij inbegrepen.

Drivergenius gaat niet werken met WinME. anders stuurde ik je de pro-versie op.

Greetz,

Harry.
 
Hoi!
Ik heb Everest Home Edition van Lavalys gedownload. Hiermee kon ik zien wat de netwerkkaart was alleen was deze
driver alleen voor XP. Uiteindelijk heb ik XP er maar weer opgezet. Nu ga ik met TuneUP onderzoeken wat de pc-problemen
zijn. Dat doe ik uiteraard in een XP-topic. Dus deze gaat op opgelost.

Groeten,

Michaël
 
ondersteundt wordt win xp ook niet en de helft van de wereld gebruikt het nog win me is een soordt xp want xp is geen vol nieuw bestuuringssysteem maar een update op win me

Onzin!
Windows XP wordt wél ondersteund, tot 2014 zelfs.

Michael:
Waarom wil je per se ME blijven draaien?

1. Videokaartdrivers
2. Netwerkdrivers

1 en 2 kunnen samenkomen in chipsetdrivers.

Heb je die allemaal wel geïnstalleerd? ME is geen systeem zoals XP of 7. Drivers kwamen toen niet meegeïnstalleerd, maar moest je los installeren.

3. Weet je hoe FDISK werkt?
 
Ja dat had ik maar de netwerkdrivers deden het niet.
XP werkte niet op de pc, nu wel.
Ja tuurlijk weet ik hoe FDISK werkt!

Maar ik heb nu weer gewoon XP.
 
Topic opgeschoond.
@window en @vverloop ik heb jullie al eens gewaarschuwd er geen chat van te maken.
Waarschuw niet nogmaals.

Ik zie niks! Heb je gewoon mijn teksten verwijderd? Ongelooflijk!

Kun je mij dan uitleggen, hoe ik mij volledig kan uitschrijven uit dit forum? Kan dit niet vinden namelijk!

Ik zal nog eens tijd aan dit forum besteden...NIET dus!
 
Laatst bewerkt:
Uit de voorwaarden:

Plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread.
Aanwijzingen van een Helpmij.nl moderator dienen altijd en direct opgevolgd te worden, discussies hierover worden NIET via het forum of chat gevoerd.
Mocht je hierin in gebreke blijven, dan volgt een waarschuwing of wordt je (tijdelijk) verwijderd van Helpmij.nl.
Vind je een voorwaarde onredelijk? Neem dan even contact op met de Helpmij.nl klachtencommissie, zij dienen een objectieve en persoonsonafhankelijke reactie te geven.
Om het e-mailformulier te openen klikt u hier.
 
De rust is weergekeerd dus on-topic.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan