drivers geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

brauheist

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Berichten
453
ik heb pas geleden windows opnieuw op de pc gezet en hij mist drivers en ik kan die van het geluid niet vinden die moet je via pciven ofzo zoeken maar ik kom op iets heel anders uit dit is de code om de naam te zoeke

HDAUDIO\FUNC_01&VEN_434D&DEV_4980&SUBSYS_81A61043&REV_0904\4&29FFF21B&0&0001

wie kan me helpen?
 
Drivers zijn te downloaden van websites, ik heb zo bijvoorbeeld voor Intel de driver SoundMAX gedownload.
 
Fab300, je zit in de goede richting, maar nu moet ts gaan gokken en dat is niet de bedoeling.

Drivers vind je op de website van de fabrikant van de pc. Of bij een losse kaart, op de website van de fabrikant van die kaart.

Heb je overigens verder wel alle drivers geinstalleerd? Zo niet, dan op de website van de fabrikant van je pc eerst de chipset driver installeren, daarna alle andere missende drivers.
 
allemaal bedankt voor de reacties ik ga het nu is proberen of de driver het doet ik zeg het wel
 
de driver doet het niet:( ik ga nu is proberen wat lita112 zei bij computer beheer staat dat ie deze driver mist audio apparaat de bus voor high defenition audio hij mist nog 3 anderen drivers maar die hebben niks met geluid te maken
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een merk pc? Zo ja, wat is het merk en type en welk os gebruik je. Zoek ik even met je mee.
 
het os is windows xp sp3 ik heb er zelf onderdelen in laten zetten dus waar moet ik nu kijken?
 
Onboard, drivers op website van de fabrikant van de pc of op de website van de fabrikant van het moederboard. (hier dus: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us) Daar product kiezen, motherboard. Dan socket 775 en vervolgens jou mobo uitzoeken. Kies dan voor xp drivers en dan krijg je netjes een lijst.

Losse kaart, website fabrikant van de kaart.
 
Laatst bewerkt:
ik moet nu 3 files downloaden maar ik snap niet wat ik moet doen als ik ze gedownload hebt:S
 
Laatst bewerkt:
deel1
deel2
deel3

Alle delen downloaden in 1 map (dus niet 3 verschillende), alles uitpakken in 1 map (dus niet 3 verschillende), CMI.part1.exe starten.

Succes,

Tijs.
 
nadat ik cmi.part1 heb gebruikt kan ik hem instaleren maar dan krijg ik een melding
 
driver instalition failed please check high defenition audio device and reboot system
 
Beetje vreemd.. ik heb het hier nagespeeld, en als ik cmi.part1.exe start pakt hij alles uit naar een map CMI.

Maar goed, ik zal je matsen: hier kun je 'm downloaden.

Uitpakken, naar apparaatbeheer gaan, rechtsklikken op dat audio-apparaat en kiezen voor Driver installeren (o.i.d.). Niet zoeken op Internet, "Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)", aanvinken: "Ook op deze lokatie zoeken" en dan via de Bladeren knop de map aangeven waar je de driver hebt uitgepakt, etc. etc.

Succes,

Tijs.
 
Fijn dat je ermee geholpen bent. :thumb:

Graag nog even met de muis klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan