drivers geluidskaart weer de-installeerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter MuMu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MuMu

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
voor de zoveelste keer doet het geluid niet meer, verschijnt er geen geluidsicoontje onderin beeld en kan de pc alleen een uiterst irritant toontje geven bij foutmeldingen...
ik heb dit maar 2 maanden zo gelaten, het lukte me de vorige keer na dagen ook niet zelf om de drivers weer te installeren, en ik had geen zin om daarvoor weer moeite te moeten doen. maar nu is het even een noodzaak dat ik geluid heb.

geluidskaart: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller
moederbordnaam: Acer Aspire 1360
Als ik in Everst kijk, staan er onder "multimedia" twee dingen: Windows Audio, en PCI / PnP Audio . Wanneer je de eerste opent, zie je niets staan. Bij de tweede staat de naam van de geluidskaart, zonder foutmelding o.i.d. Verder is er ook nergens een foutmelding te bekennen.
Bij het configuratiescherm, onder "geluid en audioapparaten", staat "Geen audioapparaat".
weet iemand hoe ik weer geluid krijg?
dankjewel!

uhhm, ik heb al talloze drivers gedownload, alles zonder resultaat. maar ik zal nog even rondkijken op die site, dankje voorde link.

waarvan heb je talloze drivers gedownload?vabn deze site?

denk dat je eerst maar eens voor de zekerheid je chipsetdrivers moet installeren.
die staan ook op die site en dan je pc herstarten

dan de audiodriver en je pc weer herstarten

hoe werkt die site? :o
hoe kun je beginnen met downloaden als je in zo'n balkje geselecteerd hebt?

ahh, ik zie het al, het werd tegengehouden door mn beveiliging. hij is nu aant downloaden, spannend!

zo ik ben nogal klunzig met computers maargoed,
hij heeft dat zip bestand nu gedownload, en Winrar Evaluatiekopie ofso is geopend. hoe moet ik de drivers nou installeren?

betsand heb je opgeslagen en geopend?
zit er een exe bestand bij ofzo?of iets van setup?

je zou ook kunnen proberen om hem handmatig te laten instaleren via apparaatbeheer.

jeej, hij doet het weer (via setup)
dankjewel voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan