Drivers gezocht voor Ethernet adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lange Harry

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Ik zoek de driver voor de S-tech ethernet adapter

Het is er eentje met 2 x usb en een ethernet stopcontactje. (RJ45)

Er staat in gegraveerd: 'S-tech'
(van de fabrikant speed tech, volgens mij.

en het serienummer is: P35-1B1-1FA9

Het ziet er in ieder geval zo uit:
IMG0447S.GIF

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt:D

vraagje is dit een ingebouwde netwerk/usb kaart die op je moederbord vast zit of een losse PCI kaart?

als het een ingebouwde (dus vaste) netwerk/usb kaart is kun je kijken op de website van je moederbord fabrikant

Het is er eentje die op mijn moederbord vast zit ja:cool:

is dat positief of negatief?

Het moederbord is van: Albatron PX 845 G en dan een stickertje met PRO II

Ook het geluid via de mini-jackplug doet het niet en nog wat andere kleine dingetjes, zou ik dan meer drivers nodig hebben???

Ik heb de pc 2e hands gekocht met een geformateerde harde schijf, en zonder cd's.:confused:

Hoi,

Wat jij moet hebben zijn de drivers voor je moederbord installeren.

Deze kan je vinden op de site van de fabrikant. Je zult ook even in de BIOS moeten kijken om je ethernet controller aan te zetten.

Dit alles moet je doen nadat je eerst een besturingssysteem op je HDD hebt gezet.

XP staat er al op sinds gisteren:)

Maar in de bios de ethernet controller aanzetten, is dat moeilijk, of kan ik veel dingen fout doen in de bios, of gewoon even zoeken en omzetten?

MVG M v Zoelen:rolleyes:

Het moederbord is van: Albatron PX 845 G en dan een stickertje met PRO II

Ook het geluid via de mini-jackplug doet het niet en nog wat andere kleine dingetjes, zou ik dan meer drivers nodig hebben???

download de drivers voor je netwerk kaart en geluidskaart en installeer deze waarschijnlijk werkt dan je ethernet kaart en je geluidskaart gelijk na de installatie (misschien nog een reboot na installatie drivers).

Internet werkt nu, maar ik weet niet hoe ik het heb gedaan:confused:

Hoe kan ik het beste de drivers instaleren, of kan het evt niet automatisch??

Alvast bedankt:thumb:

Hoi,

Laat dit nu maar lekker zo draaien om mee te beginnen.

Als je hebt geprobeerd wat er in de reacties staat dan heb je gewoon de drivers die voor je moederbord "nodig" zijn goed geïnstalleerd. Dan is het goed hoor.

Soms komt het voor dat de ingebouwde netwerkkaart in de BIOS uit is geschakeld. Dan werkt je verbinding, ondanks goede drivers niet.

p.s.-> Je kan in de BIOS best leuke dingen doen/veranderen. Je moet wel goed weten wat je doet, en blijven onthouden wat je eventueel verandert in de BIOS. :) (google maar eens rond op het net.)

Er zijn betere drivers te vinden voor veel dingen in je PC (Mobo, Videokaart, enz.) die beter zijn dan de originele drivers. Als je andere drivers op je systeem wilt hebben, dan moet je wel eerst de oude drivers weer verwijderen voor je de nieuwe drivers gaat installeren.

Laatst bewerkt:
hmmm, dat is voor mij allemaal een te ver van mijn bed show:p ;)

Maar die betere drivers als de originele, is daar een speciale site voor, of speciale zoektermen?

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan