drivers gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter helma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
IK heb een C gekregen, die heb ik geformateerd en windows 98 se opgezet, Deze staat niet op het internet.

Maar nu wil ik geluid maar kan helemaal niet zien wat voor type geluidskaart ik heb. Het programma dat het opzoekt kan ik dus niet downloaden.
Het is een Dell optiplex G1
Intell insise Pentium II.
Wie wil mij helpen

Geplaatst door Rimsic
Wat bedoel je daar mee?

download : Everest

Of kijk HIER even voor drivers

da lukt nie echt downloaden als die pc nie op internet aangesloten is...

OT: Probeer eens de site van dell op een pc waar wel inet op zit...

Everest kan ej toch ook op cd / memorystick zetten :confused:.

En met staat niet op internet bedoelt hij/zij volgens mij de drivers mee.

Welk "programma dat het opzoekt" bedoel je? Gaat het niet via apparaatbeheer?

beetje vage omschrijving van het probleem maarja.

Ik ga even wat duidelijker worden.

Ik probeer het prgramma op een andere pc te downloaden maar kan dit niet overbrengen op de pc. En de usb stick werkt niet op de bewuste pc.

Maar waar het om gaat ik zoek drivers voor het geluid ik krijg het niet met apparaatbeheer voor elkaar.

Het is een Dell Optiplex G1 (een oudje dus van 1999)
Deze heb ik gekregen zonder niets erbij. Ik heb hier mijn windows 98 opgezet. Maar het geluid krijg ik dus niet.

De enige gegevens die ik kan verkrijgen van het geluid is:
PCI Multiamedia Audio Device en deze staat op een vraagteken.

Dus nu wilde ik weten hoe ik dus geluid kan krijgen.

Sorry voor mijn onduidelijkheid.

Nog heel even iets, ik ben al op de Dell site geweest, en daar vond ik inderdaad drivers voor de Dell Optiplex G1 dus gedownload maar geen succes ze werkte niet.

En de usb stick werkt niet op de bewuste pc.
Is dat een win95 pc? Of staat er iets anders op?

Drivers
Meestal is het een questie van proberen. Kijk anders even in je computer of er een type nummer bij staat

Het was een win 98 pc. In mijn pc kijken laat ik wel vanavond door mijn vriend doen. Dat durf ikzelf niet zo goed. En ik ga even kijken op de site.

Ik kom terug hoe het verlopen is.

(En met C bedoelde ik PC, dit was een typfout.)

groetjes

had ik gedaan maar kon de letters niet meer helemaal goed lezen. En alle combinaties waren niet goed.

Wel had ik al op de type G1 gesorteerd, maar de drivers werkte niet. Dat vind ik nu zo raar.

Je hoeft zelf niets in te typen, als je het doet op de manier die ik aangaf, zoekt Dell zelf de servicetag op, als je daarna gewoon doorgaat kom je vanzelf op de juiste downloadpagina. (werkt trouwens niet als je Firefox of Opera als browser gebruikt)

Je hoeft zelf niets in te typen, als je het doet op de manier die ik aangaf, zoekt Dell zelf de servicetag op, als je daarna gewoon doorgaat kom je vanzelf op de juiste downloadpagina.
Ze kan neit op internet met de computer waar het over gaat.

Ik heb de pc net aangesloten op internet, en vanmiddag ga ik het zo uitproberen. (ben nu op mijn werk)
Alleen alles gaat heel traag, maar dat komt natuurlijk omdat alles er nog niet opstaat.

groetjes

Daar ben ik weer, even op mijn eigen laptop.

IK ben al die tijd bezig geweest op de zo ontzettende trage pc. IK heb dankzij jullie een speurtocht gemaakt naar de drivers. En heb een geweldig programma gevonden, dat drivers op je pc opzoekt.
Het heet de driversmagic.(een trial van 30 dagen)
www.drivermagic.com

IK heb inderdaad alles van de pc gevonden tijdens het scannen, en het programma geeft gelijk aan met een link dat je de drivers kan downloaden. Dit heb ik gedaan en het geluid is gelukt.

Maar het stuurprogramma voor mijn scherm: Deze is ATI 3D Rage IIC, blijft maar op uitroepteken staan.En de PC blijft ontzettend supertraag, ondanks de 192 RAM.

Ik heb de PC al opnieuw opgestart en van te voren verwijderd. Gaat dan hardware zoeken en vind inderdaad de juiste, krijg geen foutmelding, maar uitroepteken blijft. Ook heb ik stuurprogramma herstellen gedaan. Kortom alles volgens de beschrijving.

Ik weet echter niet waarom blijf het toch op een uitroepteken staan. En waarom blijft de PC toch zo traag??

Wie wil me weer helpen, alvast bedankt.

groetjes

Ook dit heb ik geprobeerd en maar ook dit werkte niet. De kleuren zijn nu slechter, ik heb nu alleen blauw, geel en grijs.

IK ben echt radeloos ook omdat de pc zo ontzettend langzaam is.

Wat kan er aan er hand wezen ermee.

groetjes:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan