Drivers gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Hallo allemaal,
Ik heb van een vriend een laptop gekregen, met de vraag of ik hem weer aan de praat kon krijgen.
Dat is nu gelukt.
Maar nu heb ik nog een aantal drivers nodig.
Het gaat om de Compal CY25
Ook via Google ben ik niet ver gekomen.
Ik moet de drivers hebben voor:
Lan, Audio, Video, Wlan
Alvast bedankt!

Groetjes, Jochem

Maak eens een paar foto's en dan voornamelijk van de onderkant van de laptop met de tekst van de stickers. Ik heb zelf namelijk nog nooit van het merk Compal gehoord.

Het is overigens compaq ipv compal, dat leek mij duidelijk.
Wellicht heb je hier wat aan.

@jackall: je vergist je hier 100%
@topic-starter: alle componenten worden hier genoemd. Er is op de compal site niets te vinden, dus hopelijk kun je het af met de de drivers die de fabrikanten van de onderdelen (bijv. SIS) beschikbaar stellen.

Tijs.

@topic-starter: alle componenten worden hier genoemd. Er is op de compal site niets te vinden, dus hopelijk kun je het af met de de drivers die de fabrikanten van de onderdelen (bijv. SIS) beschikbaar stellen.

Tijs.
Deze heb ik al gevonden via google.
Via deze kan ik inderdaad wel een aantal drivers vinden.
Maar het gekke is, is dat er wel een Wlan lampje en Wlan schakelaar op de laptop zitten, maar er wordt niks over Wlan vermeld in het bestand.
Iemand hier een verklaring voor?

@DJJochem: Je hebt het niet vermeld, maar ik ga ervan uit dat je er XP op gezet hebt.
Geef ons de Hardware ID van de WLAN adapter: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik het WLAN apparaat, ga naar tabblad Details en geef ons de hardware ID die er wordt vermeld.
Kan iets zijn als USB\xxxxx of PCI\xxxxxx
Moet precies kloppen, dus géén schrijffouten maken, ajb.

Tijs.

Ja die heb ik al gevonden.
Nu even snel installeren en dan kijken of 'ie het doet!

@DJJochem: Je hebt het niet vermeld, maar ik ga ervan uit dat je er XP op gezet hebt.
Geef ons de Hardware ID van de WLAN adapter: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik het WLAN apparaat, ga naar tabblad Details en geef ons de hardware ID die er wordt vermeld.
Kan iets zijn als USB\xxxxx of PCI\xxxxxx
Moet precies kloppen, dus géén schrijffouten maken, ajb.

Tijs.

Hallo Tijs,
Sorry, stom dat ik het niet heb gezegd.
Het gaat inderdaad om Windows XP.
Als je even geduld hebt zal ik het even opzoeken.

Als ik dubbelklik op het apparaat, zie ik nergens een tabblad details...

Kijk eens bij andere apparaten, want het tabblad Details hoort er te staan....

Tijs.

Ook al bij andere apparaten geprobeerd.
Maar dat tabblad staat er ook niet.

Dat is dan niet zo mooi. :( Betekent dat er toch echt iets niet klopt in je Windows XP!

Hoort te staan: tabblad Algemeen, [soms tabblad Eigenschappen], tabblad Stuurprogramma, tabblad Details, [soms tabblad Bronnen]

Misschien kun je Speccy overbrengen naar die laptop en daar installeren. Kijk of je daarmee kunt achterhalen welke WLAN module er in zit.

Tijs.

Oh, fijn dat je even zegt dat het soms Bronnen heet.
Die heb ik namelijk wel!

Nee, ik schrijf: Soms staat er een tabblad Bronnen, maar er MOETEN (in ieder geval) staan: Algemeen, Stuurprogramma, Details...

Dus lijkt me dat je met Speccy moet gaan kijken of je daarmee kunt achterhalen welke WLAN module er in zit.

Tijs.

Oh nu snap ik je.
Maar er gebeurt net iets nog vaags (ik denk te weten waardoor), ik ben net klaar met installatie van Windows XP SP2.
Nu is er opeens wel een tabblad details! :P
Ik heb de volgende twee Hardware ID's gevonden:

PCI\VEN_10EC&DEV_8139&SUBSYS_813910EC&REV_10
PCI\VEN_1039&DEV_7013&SUBSYS_00124C0&REV_A0

De bovenste is van je LAN. Moet een Realtek RT8139 (A/B/C/810x) Fast Ethernet Adapter zijn. Daar kun je gewoon bij Realtek drivers voor vinden als je die nu nog niet hebt.
En die eronder zou ook geen WLAN module moeten zijn, maar de SiS7013 56k Modem

In de handleiding die ik eerder linkte staat het volgende:
Mini-PCI
- Option 1: Modem only - AC Link software Modem
- Option 2: Combo - AC Link software Modem + Intersil 802.11b
- Option 3: No Modem - TBD

Ik zou verwachten dat je dus Option 1 hebt (alleen modem, geen WLAN), dus niet option 2 (modem + WLAN).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan