Drivers IBM R40 Thinkpad type 2681

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Er is maar 1 devicemanager (apparaatbeheer) dus ik denk bij zijn eigen :D

Bij welk onderdeel staan vraagtekens?

Laat ik het nuanceren ;)

WELK aangesloten apparaat binnen de (enige ;) ) devicemanager doet vervelend?

Wanneer de optie 'show hidden devices' aanstaat in de devicemanager wil dat nog niet zeggen dat ze ook alle zichtbaar zijn. Niet verbonden Plug en play apparaten en niet actieve apparaten zijn nog steeds niet zichtbaar. Om dit toch wel voor elkaar te krijgen open je een dosbox en tikt in:

set devmgr_show_nonpresent_devices=1
cd %SystemRoot%\System32
start devmgmt.msc

Bij de audio, video, moden, ethernetkaart en een unknown device staan vraagtekens.

Waar je mogelijk verstandig aan doet is enerzijds bij de fabrikant op de site zien uit vinden welke drivers je exact nodig hebt dan wel je laat het progje Everest (home edition) eens naar je pc kijken.

Je kan op die site namelijk precies het type/model/besturingssysteem etc. invoeren en dan krijg je de jiuste drivers. (ik heb al eens eerder een R40 geformatteerd en op deze manier de drivers gedownload en dat werkt prima!)

Ja, dat geloof ik onvoorwaardelijk, maar niet zelden zijn fabrikanten er "meesters" in om zoveel nagenoeg dezelfde apparaatjes in hun machines in te bouwen die soms "net" even een ander stuurprogje nodig hebben en dan ook nog eens OS afhankelijk. Als jij idd. 100% zeker weet dat je de juiste drivers hebt gedwonload dan zou daar het probleem niet (mogen) kunnen zitten.

En je hebt Everest ook al naar je systeem laten kijken?

kan het trouwens iets te maken hebben dat ik tijdens de installatie NFTS ipv Fat32 (zo stond ie) heb gedaan?

Wat nog wel eens wil werken is een apparaat binnen letterlijk de-installeren binnen apparaatbeheer en daarna de pc opnieuw opstarten. Windows detecteert het apparaatje opnieuw en na een schone installatie wil die dan wellicht wel het stuurprogje oppikken.

Als de schijf NTFS is geformateerd zou dat voor de werking van de stuurprogjes niets uit mogen maken.
Welk OS draait er?

ik heb het gedeinstalleerd en geprobeerd opnieuw te installeren maar hij kan het juiste bestand niet vinden, ook niet vanaf de cd-rom waar de drivers op staan........

Nee oke, als je dan bij de fabrikant de juiste drivers voor het juiste OS hebt gedownload dan kan ik mij alleen nog maar voorstellen dat er restanten van oude drivers opspelen al is dat ook weer onwaarschijnlijk omdat je geformateerd hebt :(

Ik zeg het niet graag en ook niet zo snel, maar dan moet ik helaas passen.

Bedankt voor de moeite in ieder geval....... Nog andere studiebollen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan