Drivers instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

markie950

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Ik heb een computer staan waar ik drivers op moet zetten, maar voor bijna elke driver die ik vind moet ik zo'n programma instaleren, waarmee je alle drivers van het internet kunt halen.
Nu is er een probleem, ik heb geen netwerk drivers. Ik heb ze proberen te downloaden, maar ik kon geen drivers vinden. Weet u wat ik moet doen? Hulp gevraagd!

Ojaa, en nog iets. hij wil alleen opstarten vanuit veilige modus.
Als ik hem normaal wil opstarten dan krijg ik een blauw scherm en start hij van zelf weer opnieuw op.
Iemand een idee??

Laatst bewerkt:
Wat voor PC heb je? Een fabrieks PC ? Zo ja, merk en type?
Anders kan je altijd drivers bij de fabrikant van je hardware downloaden en daar willen we je best meet helpen maar dan moeten we weten over welke hardware het gaat, merk en type dus !!

Wat voor PC heb je? Een fabrieks PC ? Zo ja, merk en type?
Anders kan je altijd drivers bij de fabrikant van je hardware downloaden en daar willen we je best meet helpen maar dan moeten we weten over welke hardware het gaat, merk en type dus !!

nee, zelf in elkaar gezet.
Ik heb het programma Everest Ultimate geinstalleerd, en ik heb daar alles vanaf gehaald waarvan ik dacht dat belangrijk was, en daar stond het volgende:

Moederbord type: Intel Celeron 700mhz
Moederbord naam: MSI MS-6309 Lite
Moederbord chipset:VIA VT82c694 X/T Apollo pro 133 A/T
Videokaart: nVidia Vanta
geluidskaart: VIA AC '97 Audiocontroller
Netwerkkaart IEEE 802.11g Wirelles CardBus & PCI Adapter HW.61 (192.168.1.73)

Als er iets niet bijstaat of je mist nog iets, vraag het dan :thumb:.

Drivers zijn gewoon op de website van MSI te downloaden.
Kijk hier

Begin met de 4-in-1 driver en daarna de geluids-driver.

Succes,

Tijs.

Drivers zijn gewoon op de website van MSI te downloaden.
Kijk hier

Begin met de 4-in-1 driver en daarna de geluids-driver.

Succes,

Tijs.

Oke, nou heb ik ze gedownload en uitgepakt, maar dan klik ik op setup (want dat moet ik doen toch?) en dan staat er: 1607: Unable to install InstallShield Scripting Runtime.

wat moet ik nu doen?

Oke, dan zal het wel zo zijn dat winows xp niet goed meer draaid. Dan zal ik windows xp opnieuw moeten instaleren. Of windows 7. toch bedankt!

Waarom meld je niet terug wat de stappen uit de eerste link opgeleverd hebben? Ik neem aan dat het daar ergens niet gelukt is, of juist wel. Misschien kunnen we dan verder helpen.

Herinstallatie is wat mij betreft de laatste uitwijkmogelijkheid, als alles ervoor niet geholpen heeft en we hier (of op google etc.) geen tips meer voor je hebben...

Tijs.

Oke, dat is waar. Nou, eerst heb ik geprobeerd om de installshield opnieuw te instaleren,
maar de map waarom werd gevraagd, bestond bij mij niet eens. toen heb ik Idriver en Msiexec opnieuw geinstalleerd, zoals gevraagd werd, maar dat helpte niet. Toen heb ik gekeken naar de machtegingen, maar dat was goed. toen heb ik de andere exemplaren van windows installer afgesloten, maar die waren er niet. en dan kom ik bij de laatste optie...

Nog een paar opties (probeer ze 1 voor 1 en dan testen of de installshield software wil werken):
1. Gebruik de Fix-It tool op deze webpagina
2. Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Je zult enkele meldingen bij het starten krijgen die met Internet Explorer 8 te maken hebben. Die meldingen kunnen voor de volgende instructie genegeerd worden]
a. Klik op Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die je krijgt geef Yes (of Ja, wat maar verschijnt).
b. Vink aan: Empty temp folders, Fix Windows Installer en Fix WU/WUAU en druk op Go.
[Even iets van orde: Als je ZoneAlarm (Free) gebruikt, geef die dan vooraf even een Shutdown, want die blokkeert het stoppen van de Cryptografische service (Cryptsvr) in dit reparatieproces.]
Hierna: Klik op het 'hamertje' in dial-a-fix en kies voor Repair Permissions en druk op Go.
Herstart de pc en probeer het dan opnieuw.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb eerst stap 1 geprobeerde, maar die gaf aan: Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-Service. De oorzaak hiervan kan zijn dat u Windows in veilige modus hebt gestart, of dat Windows Installer niet juist is geïnstalleerd.

Dan stap 2: Fix Windows installer kan ik niet installeren. en als ik herstart doet hij nog niks en ik zal hem nog gewoon in veilige modus moeten opstarten.

Dan is er dus een probleem met de Windows Installer service. Installshield is afhankelijk van een goede werking van de Windows Installer service.

Probeer even het volgende: Installeer versie 4.5 van de Windows Installer vanaf deze link
Probeer mijn instructie daarna opnieuw.

Succes,

Tijs.

Hij geeft nu aan dat ik windows installer niet kan gebruiken omdat ik in veilige modus op start.

Waarom start je op in veilige modus? Of ben je niet opgestart in veilige modus?

Tijs.

omdat als ik opstart in normale modus, dan loopt hij gelijk vast en start zichzelf weer opnieuw op.

Sinds wanneer heb je dat probleem? Er zijn problemen bekend met McAfee. Gebruik je dat misschien?
Indien je geen McAfee gebruikt: Kun je in Veilige modus via Start -> (Alle) Programma's -> Bureauaccessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel
misschien een herstelpunt terugzetten van een moment waarop dit gedrag er (nog) niet was?

Bottom line: Je kunt Installshield niet gebruiken in Veilige modus...

Tijs.

Okee, dan zal ik xp opnieuw installeren.
Bedannkt voor de moeite :thumb:

Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan