Drivers installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

racoonpowercow

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Ik heb windows 7 op een acer travelmate timelinex 8172t geinstalleerd, nu wil ik op internet maar moet daarvoor de netwerk driver hebben, hoe weet ik welke ik precies moet downloaden, heb er een aantal geprobeerd maar die werken niet.

Ik mis de drivers voor de ethernet controller,netwetrkcontroller, pci simple communications controller.

Wie kan mij vertellen hoe ik aan de juiste drivers kom, ik heb nog 2 werkende pc's waar ik de juiste drivers wel kan downloaden als ik weet welke ik moet hebben.

Ik heb geen cd/dvd van de fabrikant

Laatst bewerkt:
Die link gaat niet werken omdat ik geen netwerkdriver heb om internet werkend te krijgen

Lol, zet de drivers op een USB stick of brand ze op een cd, je zit nu ook op het net.........

chipset driver is geinstalleerd nu weet ik nog steeds niet welke netwerk en ethernet controller driver ik moet hebben.

Raar verhaal: Voor Windows 7 32-bit staan ze er allemaal.
Aansluitend op de tip van Lange Pier: Speccy zou je inderdaad moeten kunnen vertellen welke drivers je van het oerwoud aan mogelijke drivers op de Acer site kunt downloaden en installeren.

PS: Vergeet zeker niet om LaunchManager uit de Applicatie tab te downloaden en installeren zodra je met die drivers klaar bent, dan werken je snel-toetsen of knopje of schuifjes die je hebt om onderdelen aan en uit te zetten ook. De andere applicaties die er staan zijn minder dringend, maar zou je evt. ook kunnen installeren.

Tijs.

Het type zou nu ook in apparaatbeheer staan met een geel uitroepteken met miss wel het merk.

Over de vraag of het voor de lan of wifi verbinding is geef je geen antwoord.

klopt er staat netwerk controller met uitroepteken,verder geen gegevens welke ik moet hebben, die van de acer site werkt niet

Doe mij (en Lange Pier) een lol, en doe het volgende:
Dubbelklik op die wifi adapter met het uitroepteken erbij, ga naar tabblad Details, kies Hardware-IDs uit het keuzemenu en kijk wat er verschijnt.
Staat daar PCI\VEN_14E4 ... dan heb je een Broadcom wifi adapter aan boord van de laptop
Staat daar PCI\VEN_168C ... dan heb je een Atheros wifi adapter aan boord van de laptop

Je weet dan ook meteen welke wifi driver je moet downloaden (en installeren/gebruiken) van de Acer website.

Tijs.

dan zie ik
nlvdiv.jpg

Zou de Broadcom moeten zijn, zie hier
[In dit specifieke geval: een Intel apparaat/moederbord die een Broadcom wifi chip heeft ingezet.]

Het klopt dat de Broadcom drivers van Acer die niet ondersteunen. Geen idee waarom. Ik ga een driver voor je zoeken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb deze geprobeerd Wireless LAN

Broadcom

Stuurprogramma voor draadloos-netwerk maar dat is hem ook niet, de andere is een .partial file en die weet ik niet hoe te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan