drivers not installed

Status
Niet open voor verdere reacties.

serreke

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

ik heb al een aantal weken een probleem met mijn pc. Hij geeft geen geluid meer, omdat mijn zus per ongeluk een aantal drivers heeft gedownload. Ik heb al heel wat zitten zoeken maar ik ben nu eenmaal geen computergenie en ik vind de oplossing niet. Ik begrijp dat ik de drivers moet downloaden en installeren, maar ik weet niet welke drivers ik moet downloaden en van welke provider.
Kunnen jullie mij helpen?

Als ik bij device manager kijk zijn er een viertal componenten die niet "properly" werken;
Bij "Other devices" vind ik terug:
1) Ethernet controller
2) Multimedia Audio controller
3) RAID controller
4) RAID controller

Welke gegevens hebben jullie nodig om mij te kunnen helpen?

Many thanks voor de hulp bij voorbaat,

serreke

Het beste kun je met het programma Unknown Devices http://www.halfdone.com/ukd/
uitzoeken welke chipsets je precies hebt.

Als je het programma start laat hij je per onbekend apparaart meer info zien en vaak een chiopsetnummer.

Aan de hand van die info kun je met Google zoeken op +chipsetnummer +driver +xp

Let op als je het programma hebt gedownload dan moet je het zip bestand uitpakken. Er verschijnen 2 bestanden. 1 van die bestanden is weer een ZIP bestand maar die moet je NIET uitpakken anders krijg je foutmeldingen.

Gewoon direct UnknownDevices.exe opstarten.

de multimedia audio driver heb ik meteen kunnen installeren en is ok; maar bij de ethernet controller geeft dit programma mij "unknown chipset"; ik heb de vendor wel gevonden (3COM Corp, networking division, en ik vind op http://listing.driveragent.com/pci/10B7/ wel een lijst van drivers van deze vendor; maar ik weet niet welke ik zou moeten installeren; enig idee?

Helaas kan ik dat niet zeggen aangezien er vele type netwerkaarten zijn van 3com.

Als het gaat om een netwerkkaart die je los in een slot steekt van de PC dan kun je de kast even opmaken en de netwerkkaart er uit halen.

Vaak staat dan op de printplaat het typenummer (soms even zoeken).

Anders zie je vaak in het midden van de kaart een zwarte chip zitten waar een of meerdere nummers op staan.

Als je dat nummer in Google zet vindt je vaak ook wat het is.Niets te vinden dan als er meerdere nummer op staat die even proberen.

En het is allemaal zo eenvoudig:

Heb je een merk-pc, zoals b.v. Dell, HP, Compaq, Packard Bell, enz., dan zijn op de site van de maker van die PC per typenummer alle correcte drivers te vinden en te downloaden.

Heb een een zgn. samengestelde PC, dan zijn alle drivers gratis te vinden op de site van de bakker van het moederbord. Dus even moederbordnaam en type opzoeken, naar die site gaan en klaar.

Moeilijker is het allemaal niet hoor

mits de netwerkkaart vast op het moederbord zit. Aangezien het om een 3com gaat lijkt mij dit niet het geval maar even wachten op de reactie van serreke

En het is allemaal zo eenvoudig:

Heb je een merk-pc, zoals b.v. Dell, HP, Compaq, Packard Bell, enz., dan zijn op de site van de maker van die PC per typenummer alle correcte drivers te vinden en te downloaden.

Heb een een zgn. samengestelde PC, dan zijn alle drivers gratis te vinden op de site van de bakker van het moederbord. Dus even moederbordnaam en type opzoeken, naar die site gaan en klaar.

Moeilijker is het allemaal niet hoor
Hey mrm music was het maar allemaal zo makkelijk
In het begin was het makkelijk toen had je bv een dell ging je naar de site en dan scande hij je pc en vertelde je je welke drivers je nodig had en ff moederbord opzoeken op de ene zit VIA op de andere weer andere drivers ik ben het er idd mee eens zeker als het onboard zit is het hellemaal niet zo makkelijk en vooral oude drivers uit 2003 niet groetjes

Hey mrm music was het maar allemaal zo makkelijk
In het begin was het makkelijk toen had je bv een dell ging je naar de site en dan scande hij je pc en vertelde je je welke drivers je nodig had en ff moederbord opzoeken op de ene zit VIA op de andere weer andere drivers ik ben het er idd mee eens zeker als het onboard zit is het hellemaal niet zo makkelijk en vooral oude drivers uit 2003 niet groetjes

Daar gaan we weer, complete onzin die je vertelt!!:evil:

Wil je drivers van b.v. Dell, ga dan naar de download-pagina van Dell, geef je typenummer in en daar staan ze allemaal keurig op een rij, speciaal voor jouw systeem, up to date en helemaal gratis.
En dat geldt voor ELKE PC fabrikant en ook voor ELKE fabrikant van moederborden.

Het even opzoeken van onboard-drivers is het meest eenvoudige wat er is.

Vaak is het wat moeilijker bij losse rand-apparatuur van onbekende inheemse merken, maar dat is iets heel anders!

allemaal hartelijk bedankt voor de hulpvolle reacties... maar ik vrees dat mijn pc-verstand het nog steeds niet aankan

ik heb mijn pc 's opengedaan, en daar vind ik een chip waar op staat:
3COM
Marvell
940-mv00
40-0779-000
FB65711.2
0322 BOP

ik heb dit op ontelbaar vele manier gegoogled en toch vind ik geen driver downloads... wat doe ik nog steeds fout?

Gaat het nu om een losse insteek kaart of om een onboard lan???

Ok, vergeet even wat hier boven allemaal al gezegd en gesuggereerd is, we biginnen even opnieuw en hebben het dan zo opgelost!

Eerst dit

Heb je een merk-pc, zoals b.v. Dell, Compaq, HP, Packard bell, Medion etc., geef dan juiste naam en type van de PC.

Heb je een zgn. samengestelde PC, geef dan even naam en typenummer van je moederbord

En draai je XP of Vista?

Zoekend op chipsetnummer kom je niet erg veel tegen. Wel kwam ik erachter dat de Asus K8V Deluxe dezefde gebruikt.

Via deze link kwam ik dat tegen
http://www.digit-life.com/articles2/roundupmobo/roundup-via-k8t800.html

Halverwege staat een overzicht.

Dus op de Asus site gekeken bij dat moederbord en dan zou je deze driver kunnen proberen voor XP Het blijkt dan een 3Com Gigabit LOM (3C940) Driver te zijn. Zou zeggen probeer deze eens

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/lan/3com/3c940/046_3c940.zip

Laatst bewerkt:
Zoekend op chipsetnummer kom je niet erg veel tegen. Wel kwam ik erachter dat de Asus K8V Deluxe dezefde gebruikt.

Via deze link kwam ik dat tegen
http://www.digit-life.com/articles2/roundupmobo/roundup-via-k8t800.html

Halverwege staat een overzicht.

Dus op de Asus site gekeken bij dat moederbord en dan zou je deze driver kunnen proberen voor XP Het blijkt dan een 3Com Gigabit LOM (3C940) Driver te zijn. Zou zeggen probeer deze eens

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/lan/3com/3c940/046_3c940.zip

Zou het even niet doen en gewoon de juiste driver downloaden en installeren, die eenvoudig te vinden is!

Besturingssysteem =
Microsoft Windows XP Professional
Version 2002

Processor:
AMD Athlon(tm) 64 Processor
3000+

Moederbord: EPOX EP-8HDA3+

hoop dat dit is wat je zoekt...

wanneer ik je link volg, krijg ik "cannot find page"...

maar er zijn precies problemen op de hele epox-site... mss later nog s proberen

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal je altijd zijn, de server van Epox is momenteel niet bereikbaar, maar dat is WEL de goede driver.
Ik zoek even of ik hem ook ergens anders kan vinden

Dat is echt niet nodig hoor, ik heb al genoeg van je tijd in beslag genomen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het wel zal lukken, ongelooflijk bedankt voor alle tijd en moeite! ik vind het heel knap dat jullie hier zo belangeloos en zo snel mensen helpen hun problemen op te lossen... heel veel respect, de beste service die ik ooit kreeg!

:thumb:

Dat is fijn om te hoeren, probeer het gewoon in de loop van de dag nog een paar keer, dan gaat het wel lukken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan