Drivers Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

E.Pelgrom

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Ik heb hier een PC staan ,een Packard Bell (Imedia 5800i RW dit is een P3 800MHZ ),en die heb ik voor een collega opnieuw geinstalleerd met Win ME via de DOS mode.
Nu is het zo dat in het app beheer 2 uitroeptekens staan bij de in het moederbord geintregeerde Multimedia audiocontroller en PCI simple commun. controller.
Aangezien hij geen Master cd kan vinden zit ik met het probleem dat ik deze 2 drivers niet kan installeren .
Ik heb al gegoochled en op de site van PB gekeken maar ik kan daar helemaal niets vinden wat wat deze drivers betreft.
Op het MOBO staat geen merknaam ,alleen heb ik het chipset type nr van VIA VT82C694X en N1996 kunnen vinden .Is er iemand die voor mij wel toevallig voor mij die drivers heeft of toevalligerwijs wel weet te vinden.

Ik zou jullie heel dankbaar zijn

Eric

Als het een geregistreerde pc is dan kan je bij packard bell zo een nieuwe master cd aanvragen.
Bij mij is het trouwens een diskette.

Ik had het hem ook al gezegd dat hij bij Packard Bell al dan niet tegen betaling een nieuwe master cd kon opvragen maar de vraag is dan ook , hoelang duurd het voor hij binnen is , hij wil toch weer gauw gebruik gaan maken van zijn pctje.
Ik heb net nog even op advies van Roby gekeken op zijn google linkje maar toch lkan ik juist niets vinden dat in de buurt komt van wat ik zoek,ik zoek namelijk drivers van controllers en niet van audiokaarten etc .
.Staan die drivers allemaal op flop zei je ? dan kan ik hem evt vragen of hij die dan nog wel heeft

Eric

Heel makkelijk: installeer AIDA32, kijk bij Fysieke apparaten en je weet wat erin zit en dan kan je met google de drivers weer vinden.

Kijk nog eens goed op het moederbord en dan specifiek tussen de pci/isa slots. Daar moet iets staan als:

MS-6367
MS-6323
MS-6340
MS-6191
MS-6511
MS-6506
GA-60MM7E
GA-6WMM7
GA-8IDMNF
GA-8SIML
GA-8SIML
P6IWF
GA-60F V0.2

Mocht je het niet kunnen vinden instaleer dan Aida32 . En kijk hiermee welke hardware het is of welk moederbord.

Groetjes Erik Rothuis

Ik heb als eerste het advies van Roto opgevolgd en inderdaad ,tussen de PCI sloten staat Micro-star model MS 8323,ik denk dat ik hier wel weer iets verder mee kan komen .Haarr had een link gegeven die ik al zelf meerdere malen had bekeken maar daar kon ik niet vinden wat ik zocht al zou je het wel verwachten .

Allemaal bedankt ,ik hoop dat ik er nui verder uit zal komen

Eric

Welke zal het zijn ?

Dankzij Roto ben ik weer een stukje verder ,alleen de link werkte niet maar deze wel .
Even verder op in deze url: http://support.packardbell-europe.c...T444.asp&menu=MySupport&cat=downloads&lang=1&

staat inderdaad de moederbord driver voor de Luna MS 8382 maar er staan er 2 en het verschil zit hem in de datum maar ook zo te zien in voltage,aangezien het niet mijn PC is durf ik niet met zeker heid zo maar een te pakken al lijkt mij de meest recente wel logisch om te installeren .
Kan iemand of jij Roto mij daarover adviseren .

Alvast bedankt

Eric

Volgens mij moet je de drivers van het modem hebben, want als jouw eerste post bekijk lijkt het er op dat die niet herkend wordt.

Nu is het zo dat in het app beheer 2 uitroeptekens staan bij de in het moederbord geintregeerde Multimedia audiocontroller en PCI simple commun. controller.

Dus kijk even werk modem in dat model zit en download daar de driver voor op de PB site.

Groetjes Erik Rothuis

Opgelost

Hallo roto

Je had inderdaad gelijk wat betreft de modem ,ik zat eerlijk gezegd te denken dat het om een controller ging ipv een driver dus ik heb mij daarom echt een bult gezocht naar alles en nogwat ,Die moederbord drivers waren dus ook over bodig waar ik naar zocht Geluid idem , ook gewoon driver gedownload en klaar alhoewel had wat problemen metr de flop waardoor de map wel werd geinstalleerd maar niet de inhoud en dat koste ook een tijd voordat ik daar achter kwam .

Maar in iedergeval bedankt ,problemen zijn opgelost

Eric

Samen komen we er wel uit.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan