Drivers updaten lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchphoto

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Ik kan vanuit "systeem","hardware","apparaat beheer", klik rechts op een device en dan "eigenschappen", tab "driver vernieuwen" m'n drivers niet meer updaten. Dat betekent dat ik (code 1) fouten niet kan oplossen.

Kan dat ergens in/of in dit geval uitgeschakelt zijn/worden?

Ik werk met XP Home, sp1

bvd voor je antwoord.

Begrijp hier uit dat je een Laptop hebt?
Heb je Gele uitroep tekens in Apparaat beheer?
Als je die niet hebt en je wil je Driver Updaten zul je naar de Site moeten van je apparaat.

Nee m'n Windows PDA hangt aan m'n PC. Ik hoef ook geen drivers te downloaden want die heb ik allemaal. Maar ik krijg ze dus niet meer geinstalleerd omdat de functie "drivers bijwerken" dus niet meer werkt, zoals ik al schreef.

Dat geldt voor elke usb port dus waar ik die PDA ook op hang, verschijnt het uitroepteken. OOk op de standaard op het board aanwezige zijn usb poorten. De extra hubs heb ik al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet.

Dit alles heeft volgens mij te maken met een niet meer werkende aut. hardware detectie.

Overigens om het even welk device. Die functie werkt gewoon niet meer.

Meestal als je ze eerst verwijder de drives en hem opnieuw opstart zal hij vragen om de drivers ,endan zou het wel moeten lukken.
Zou het anders niet verder weten.

Dat zou wel moeten, maar dat gebeurd dus niet. Hij vind en laad gewoon die oude driver in.Nahja bedankt voor het meedenken.

Geplaatst door BANDIT123
Meestal als je ze eerst verwijder de drives en hem opnieuw opstart zal hij vragen om de drivers ,endan zou het wel moeten lukken.
Zou het anders niet verder weten.

Dit heb ik bij mijn zoon gedaan gedaan en lukte.

Maar misschien dat iemand anders dit nog leest en er een oplossing voor weet.

Succes

Geplaatst door BANDIT123

Dit heb ik bij mijn zoon gedaan gedaan en lukte.

Maar misschien dat iemand anders dit nog leest en er een oplossing voor weet.

Succes

Het komt regelmatig voor zo lees ik op internet. Vele komen goedbedoeld met een oplossing, maar het werkt niet.

Nou las ik dit op tweakers en dus moet ik dit maar eens gaan proberen.

In de knowledge base van microsoft heb ik gelezen dat je je register ingeval van beschadiging.
De bestanden uit c:\windows\system32\config kunt vervangen door die uit c:\windows\repair

Je wilt natuurlijk niet je hele register kwijt zoals na een gewone reinstall dus pak je alleen het "system" bestand waar je hardware configuratie is in opgeslagen.
Dus even opstarten met de xp cd en via de recoveryconsole dat system bestand vervangen.
Ik doe dit soms twee keer en verwijder ook altijd uit de configmap het bestand system.alt
Daarna werd alle hardware van mijn systeem opnieuw herkend. En kon ik alle drivers weer moeiteloos installeren.
(is by the way ook erg handig als je een moederbord vervangt met een compleet andere chipset)
Hoop dat je er wat aan hebt !

Kijk op zich is dit zo zo'n geweldig probleem. Ware het niet dat je dus die driver niet kunt herinstalleren.

Die driver er wel uit kunt gooien. Dat levert na opstarten toch weer hetzelfde probleem op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan