drivers videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

plotter

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Hoi allemaal.

Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht.
Nu wil ik mijn videokaart drivers updaten (is nodig voor het spel falcon 4.0), maar ik zou niet weten waar ik moet kijken op mijn computer om te zien welke drivers ik nu heb.
Tevens zou ik willen weten waar ik eventuele nieuwe drivers kan downloaden.
Mijn videokaart is een club 3d ati radeon 9700 128mb met dvi & tv out. :)
Ik heb windows xp home.

Het is voor het eerst dat ik een computer heb waarvan ik drivers moet updaten, dus als het kan niet te moeilijk uitleggen svp.

Groetjes,

Btw: is het verstandig om voor de installatie van nieuwe drivers eerst een nieuw herstelpunt aan te maken zodat, mocht het toch fout gaan ondanks al jullie wijze raad, ik weer makkelijk terug kan gaan naar een goede configuratie?

Hoi,

Ga naar Start>>>Uitvoeren>>>typ "dxdiag" >>>ok>>>in het scherm dat opent klik je op beeldscherm.
Hier vind je de geinstalleerde drivers.

Hier vind je de laatste drivers.

Grtzzz.

En aangezien je een Club3D videokaart hebt, moet je de "powered by" drivers hebben.

Geplaatst door Bokkie77
En aangezien je een Club3D videokaart hebt, moet je de "powered by" drivers hebben.

Hoi.

Beide bedankt voor jullie hulp.
Voor bokkie.
Op de site van ATI staat bij de faq dat je de drivers voor de retail ATI kaarten ook kunt installeren bij powered by kaarten dus nu ben ik een beetje in de war.

Wat kan ik nou wel en wat nou niet installeren?
Sorry voor mijn domme vragen maar ik heb hier absoluut geen ervaring mee.

Groetjes,

Oh.

Ik zie nu pas de post van muurhond.
Ik mag aannemen dat dit de goede drivers zijn.
Zo ja, kun je dan even uitleggen hoe je hierbij gekomen bent want je link is een direkte download.

Groetjes,

[edit] dan kan ik het de volgende keer zelf doen en hoef ik jullie niet meer lastig te vallen.[edit]

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kaart is gefabriceerd door Club3D met een ATI chipset (dus powerd by ATI)

En.......domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.

Drivers powerd by ATI en je zit goed.

Grtzzz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan