Drivers Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Berichten
928
Hallo,

Sinds kort heb ik Vista.
Maar omdat ik XP niet kwijt wilde, heb ik nu een dual boot.

Ik heb een Logitech 5.1 X-530 Surround sound set, En bij XP moest ik een bepaalde driver installeren om uit 5 boxen geluid te krijgen.

Bij vista, heb ik vanaf dezelfde site (heb een ACer PC, dus van Acer site), de zelfde driver, alleen dan de Vista versie gedownload.

Maar nu komt het alleen uit 2 boxen.. Keek ik later bij Info, zag ik dat ik een driver had met DirectX 10.0. En dat ondersteund mijn Onboard geluidskaart niet.

Nu was mijn vraag, zal de XP versie van die driver werken voor Vista? Zo niet, dan heb ik een probleem, ik wil natuurlijk ook gewoon ''normaal'' muziek kunnen luisteren vanuit Vista.
 
Hoi !

Probeer de driver te installeren in de XP-comptabiliteitsmodus !

En je moet wat geluk hebben, of een Vista-ready geluidskaart aanschaffen.

Greetz,

Harry.
 
Ik wilde daarnet weer even naar XP, maar toen kreeg ik het volgende:
(kweet het niet precies meer, zit nu bij mijn vader, en heb hier die PC dus niet)

kan hal.dll niet vinden
installeer hal.dll opnieuw.

As ik dan op een toets druk, Komt er een volgende melding, Dat boot.ini niet gebruikt kan worden.

Zal volgende keer wat duidelijk zijn.:eek:


Anyway, ik kan XP dus NIET meer opstarten, alleen nog vista.

Ik heb een Recovery CD van XP liggen, maar geen installatie Cd.
XP herinstalleren zal dus niet gaan (voor het geval dat de enige oplossing zou zijn)

Of het door de drivers komt, weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Een Recovery CD gaat zeker niet lukken?

Ik heb wel een vriend die een CD'tje heeft voor een DELL-computer, maar dat gaat op een Acer zeker niet werken.

Ik zal even rondvragen bij mensen die ik ken.
 
Na de mail van watchdog:

Geluidskaart is niet Vista-ready, ik moet het dus doen met 2.1:confused:
Ik heb XP opnieuw moeten installeren, repareren werkte niet, gaf een foutmelding.
Nadat XP het weer deed, had ik GEEN dual-boot meer, en dus alleen XP terwijl Vista nog steeds op D:\ stond.

Dus uiteindelijk heb ik Vista ook opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles prima (behalve het geluid dan)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan