Drivers voor bluetooth audio ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry14

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Berichten
164
Hallo,

Ik heb onlangs wat spul op ebay gekocht. Namelijk, 3 bluetooth stickies en en bluetooth audio ontvanger voor op de stereoset. Toen ik het eenmaal ontvangen had, werden de drivers voor de bluetoothstick gewoon netjes geïnstalleerd voor Windows 7. Ook werkte de audio ontvanger goed met mijn Android telefoon (aangezien android geen drivers voor de audio ontvanger hoeft te hebben). Maar Windows 7 moet dus ook drivers hebben voor de audio ontvanger, deze worden ook geprobeerd te installeren, maar hij kan de drivers dus niet vinden.

Weet iemand misschien universele drivers voor een bluetooth ontvanger, of anders misschien een programma die er verbinding mee kan maken?

Mvg Berry
 
a. Je zou natuurlijk contact kunnen opnemen met de leverancier... Nogal slordig dat die geen drivers of een link naar de drivers bijlevert!
b. Mogelijk kunnen wij een driver ervoor zoeken (of gebruik een programma zoals SlimDrivers).
Als je wilt dat wij een poging doen: Sluit de bluetooth ontvanger aan aan je computer, start Apparaatbeheer:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Dubbelklik op het apparaat dat nu geen driver heeft (=bluetooth ontvanger)
Ga naar tabblad Details
Kies uit het pull-down menu: Hardware ID's
Kopieer de hardware-id naar het klembord en plak het in je volgende posting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de leverancier ook al een bericht gestuurd, maar aangezien de meeste mensen het met Android of iOS gebruiken, zijn drivers niet nodig. Ik wacht nog op reactie.

Dit zijn de hardware id's:
Code:
BTHENUM\{00001108-0000-1000-8000-00805f9b34fb}_LOCALMFG&0010

Nog even ter zijde: Ik had BlueSoleil geïnstalleerd om te kijken of dat werkte en nu weer verwijderd. Maar als ik nu Apparaten en printers open, dan blijft hij oneindig laden..
 
Laatst bewerkt:
Microsoft noemt dat apparaat:
CSR plc - Audio - Bluetooth Hands-free Audio Device

hier ZOUDEN drivers moeten staan, maar dan krijg je weer een of ander programma toegediend, niet de driver zelf. Het geeft wel een indicatie hoe de drivers zouden kunnen heten.
Hetzelfde geldt voor deze link: Ook geen drivers rechtstreeks te downloaden.

hier kun je wél een driver downloaden, namelijk deze, die wel op enige leeftijd is.

Lijkt erop dat in werkelijkheid er een Broadcom chip in zit. Alternatief (aanbevolen wat mij betreft) kun je (naar mijn idee) dus ook de recentste WIDCOMM software van Broadcom installeren. link

Tijs.
 
Helaas werkt het allemaal niet :(

De broadcomsoftware installeert niks omdat hij het apparaat niet kan vinden. Heb ook al handmatig drivers erbij geïnstalleerd, maar ook die werken helaas niet.
 
Dan moet ik het bijltje erbij neergooien. Hopelijk komt de verkoper nog met wat nuttigs.

Tijs.
 
Ik neem aan dat je ook de link geprobeerd had vóór de Widcomm? Dus deze?

Tijs.
 
Ja, dat is in principe hetzelfde als die van Widcomm/Broadcomm
 
Ok, dan maar afwachten waar de verkoper mee komt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan