Drivers voor Compaq audio/video/ethernetkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik heb op de desktop pc van een vriend een harde schijf opnieuw geformatteerd en XP Home er weer op gezet, omdat niks meer werkte. De computer start nu weer op en werkt, maar ik heb nu drivers nodig voor met name de geluidskaart en de ethernetkaart. Op de kast van het apparaat zit een sticker met deze tekst:

D31D/P2.4/40/k/256Ac
Hewlett Packard S/N: HU30303888
Product ID: X11071T #ABH Compaq

Er lijkt één complex van kaarten achterin de pc te zitten, niet in PCI-sloten (heet dat zo?) maar apart daarvan, en daarop zitten vast: aansluitingen voor geluid, beeldscherm, muis en toetsenbord, ouderwetse printer, ethernet. usb. Aan de binnenkant zit op de ethernetkaart een sticker met "SI-50083" en "CHINA M 0240".

Bij Hardware, onder Overige apparaten, staan er drie gele vraagtekens: bij Ethernet-controller, Multimedia-audiocontroller en video-controller.

Ik ben met al deze gegevens aan het zoeken geweest, maar kom er niet goed uit want ik weet niet goed wat ik moet kiezen. Op http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=372316 vind ik boven in de lijst:

Driver - Audio
als ik die installeer verdwijnt [in Apparaatbeheer] het gele vraagteken bij Overige apparaten, en onder Besturing voor geluid verschijnt dan Multimediacontroller, opnieuw met geel vraagteken. Als ik daarvoor opnieuw de drivers wil installeren, vraagt hij om "een cd-rom met de naam 'Realtek AC97 Audio Driver Disk' ", en hij wil daarvan het bestand ALCXWDM.sys.

Driver - Graphics op diezelfde pagina levert 'nVidia driver update' op, SP26286.exe, maar de installatie daarvan doet niet het gele vraagteken bij Video-controller verdwijnen.

Misschien ben ik wel helemaal verkeerd bezig. Kan iemand me helpen?
 
Laatst bewerkt:
Onderaan uw gelinkte pagina zie je: Original Drivers, heb je het met die drivers geprobeerd?
 
Instaleer eerst de chipset driver eens. Zou al een aantal vraagtekens moeten oplossen.
 
Bedankt, alle drie.

Het geluid heb ik goed gekregen met Original Audio Driver uit de lijst met original drivers.(sp23991.exe).

De ethernetkaart (en dus ook internetverbinding) is gelukt met sp41804.exe. Ik weet niet zeker meer waar ik die vandaan heb, misschien van de gelinkte site, misschien van een backup van de HP-driversmap op de kapotte harddisk.

Ik zit nu alleen nog met het gele vraagteken bij Overige apparaten/Videocontroller (VGA-compatible). Overigens geeft mijn beeldscherm alles goed weer, dus misschien moet ik het hier maar bij laten? Wat ik geprobeerd heb:

HP-site (zie link boven):
- Original drivers: Display/monitor driver (sp23998.exe)
- Original drivers: Original chipset driver (sp23995.exe)
- Driver Graphics: nVidia driver update (sp26286.exe)
Tip van Warander:
- Driver magic: stelt vast dat er van alles mist, maar als ik de updates wil ophalen is de server niet bereikbaar. Na 'Try again' krijg ik de mededeling 'your trial version has expired'.

Iemand nog een tip? Alvast bedankt weer!
 
Laatst bewerkt:
Toch gevonden!
Die videocontroller is nu toch zijn gele vraagteken kwijtgeraakt. Ik heb Windows' eigen 'driver magic' gebruikt, namelijk vanuit Apparaatbeheer, gekozen voor zoeken op internet (bij Windows Update).
 
Bedankt, alle drie.

Het geluid heb ik goed gekregen met Original Audio Driver uit de lijst met original drivers.(sp23991.exe).

De ethernetkaart (en dus ook internetverbinding) is gelukt met sp41804.exe. Ik weet niet zeker meer waar ik die vandaan heb, misschien van de gelinkte site, misschien van een backup van de HP-driversmap op de kapotte harddisk.

Ik zit nu alleen nog met het gele vraagteken bij Overige apparaten/Videocontroller (VGA-compatible). Overigens geeft mijn beeldscherm alles goed weer, dus misschien moet ik het hier maar bij laten? Wat ik geprobeerd heb:

HP-site (zie link boven):
- Original drivers: Display/monitor driver (sp23998.exe)
- Original drivers: Original chipset driver (sp23995.exe)
- Driver Graphics: nVidia driver update (sp26286.exe)
Tip van Warander:
- Driver magic: stelt vast dat er van alles mist, maar als ik de updates wil ophalen is de server niet bereikbaar. Na 'Try again' krijg ik de mededeling 'your trial version has expired'.

Iemand nog een tip? Alvast bedankt weer!

Ja,dat klopt.
Maar,Hij laat ze ZIEN.
Dat vergemakkelijkt het zoeken.
 
Nogmaals dank allemaal, ik ben erg blij met het resultaat en heb er weer veel bijgeleerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan