Drivers voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
365
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop, een acer en acer raadde mij aan om drivers up te daten.
Ik naar acer.nl en gezocht naar drivers.. had ik ze gevonden, krijg ik een lijst van weetik hoeveel drivers en ik heb géén idee welke ik moet hebben. Is er geen (gratis) programma dat automatisch zoekt wélke drivers je nodig hebt?

MVG
bart
 
Nou, dan zullen nieuwe drivers weinig uitmaken.
Dan zou hij open moeten en schoon gemaakt moeten worden. Waarschijnlijk zit de fan vol met stof. Je krijgt geen foutmeldingen?
Controleer je temperaturen eens met PCWIZARD
 
Ik denk het wel.. maar nieuwe drivers is denk ik sowieso geen verkeerd idee. Niemand een progje?!
 
Wat denk je wel?
En heb je al de temperaturen gecontroleerd?
 
oke.....

ACPI Thermal Zone 84 °C
Core 1 78 °C
Core 2 75.2 °C
GPU temperature 80 °C
Harde schijf 45 °C
 
Je kunt naar PC Pitstop gaan en daar een gratis "optimize" scan doen
http://www.pcpitstop.com/

Maar zoals Raymond al meldde, als je een temperatuur probleem hebt dan helpt daar geen lieve moeder en zeker geen nieuwe driver aan.... Wat vaak wel helpt is even met de stofzuiger langs alle openingen die je maar kunt vinden op de laptop te gaan...

Ik zie nu de temperaturen.... als die kloppen gaat dat niet lang meer goed....

De GPU kan wel 110 graden hebben.... maar een cpu met een core van 78 graden schakelt dan even terug (zelfmoordbeveiliging) , dus het systeem wordt dan een stuk "slomer"......
 
Laatst bewerkt:
En hoor je de fan wel draaien?

Ik zou de drivers maar laten en de boel eens schoon ( laten ) maken.....
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik hoor hem draaien, en dat hij slomer is klopt inderdaad! ik ga er vanavond wat aan doen en IIG bedankt! jullie horen het wel als er nog iets aan is =)
 
als er nog garantie opstaat zou ik het niet riskeren om de laptop open te maken maar inderdaad gewoon met een stofzuiger(als die misschien een blaasstand zou hebben) of beter met een busje perslucht.

Ik heb namelijk een tijdje geleden ook hetzelfde probleem gehad.
Ik had temperaturen tot 84°C wanneer deze 85°C werd viel hij uit.
Meestal kwam dit gewoon wanneer de processor druk bezig was (nero 9 installeren bijvoorbeeld) dan zat ik ongeveer constant rond de 100% processoractiviteit en viel hij uit.

Even met perslucht door alle gaten van de laptop blazen zou dus het goede resultaat moeten opleveren :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan