Drivers voor onbekende PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Vandaag heb ik een tweedehands PC (AMD athlon 1800+) op de computerbeurs gekocht. De computer heeft geen merkaanduiding, dus ik weet niet wat voor merk of type het is. Er zat helemaal geen besturingssysteem bij en ben ik dus zelf gaan installeren. Ik wil W98SE en XP-pro erop zetten en ben begonnen met W98SE.
Bij de installatie van W98SE zie ik bij systeem dat er stuurprogramma's ontbreken voor multimedia (video) en ethernetcontroller (ik kan ook niet op internet). Hoe kom ik er achter welke drivers ik nodig heb?

Gewoon even de kast open schroeven en kijken wat voor merk en type hardware er in zit en dan kun je de drivers downloaden op de site van de fabrikant.

Ik heb de kast opengeschroefd en kan geen gegevens van het type boven water krijgen. Bij opstart zie ik dat de BIOS een AMIBIOS 2001 van Megatrends is. Het moederboard geeft me geen informatie qua type of fabrikant.
Hoe kan ik het nog anders doen?

Met de biosstring, even op pauze zetten bij opstart, kun je hier misschien je mobo achterhalen.

Tussen de PCI-slots staat geen tekst. Ik heb het moederboard nog eens goed onderzocht en kan geen type aanduiding vinden. Misschien moet ik het uit de kast schroeven (ben ik een beetje huiverig voor)?
Met everest loop ik tegen het probleem aan dat ik het niet getransporteerd krijg. Everest is bijna 4MB groot. De PC waarop ik het gedownload heb, heeft geen CD-brander en op diskette krijg ik het niet omdat het te groot is. Hoe los ik dit nu weer op?

Staat er nergens een nummer op het moederbord?

Tussen de PCI-slots staat geen tekst. Ik heb het moederboard nog eens goed onderzocht en kan geen type aanduiding vinden. Misschien moet ik het uit de kast schroeven (ben ik een beetje huiverig voor)?
Met everest loop ik tegen het probleem aan dat ik het niet getransporteerd krijg. Everest is bijna 4MB groot. De PC waarop ik het gedownload heb, heeft geen CD-brander en op diskette krijg ik het niet omdat het te groot is. Hoe los ik dit nu weer op?

Gewoon met winrar/winzip het over verschillende diskettes verdelen (archief opslitsen.....)

Bedankt voor de splitstip. Ik heb everest nu gedraaid en weet wat voor hardware er in zit. Nu op internet zoeken waar de drivers te vinden zijn.

Er is vooruitgang, maar ik ben er nog niet..........
Inmiddels heeft Everest aangegeven dat er een realtek RTL8129 hardware op het moederboard zit. De driver heb ik bij realtek gevonden en gedownload. Via instellingen\configuratiescherm\systeem-apparaatbeheer heb ik de driver geinstalleerd. Na herstart van de PC blijft de adapter bij apparaatbeheer met een uitroepteken in een geel rondje staan. Er is dus iets niet goed. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Download en installeer ook de drivers eerst van de chipset, en daarna de netwerk en audio drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan