drivers worden automatisch geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
8.295
Ik wil andere drivers voor mijn videokaart installeren, maar ik heb hetvolgende probleem:

Na deinstallatie van mijn videokaart moet ik mijn pc opnieuw opstarten. Na het opstarten van windows gaat windows direct mijn videokaart weer installeren, voordat ik dus de juiste drivers heb kunnen aangeven.

Hoe kan ik dit uitzetten? Ik wil zelf bepalen wat ik doe, bill gates moet met z'n tengels daar vanaf blijven ;)

alvast bedankt!

(ps. ik heb al een tijdje gezocht naar t antwoord en kan niets vinden)
 
Geplaatst door Joren 007
kan je niet op annuleren ofzo drukken?
nee, volgens mij niet.
Ja halverwege afbreken, maar dat levert toch weer problemen op en minimaal twijfels bij mezelf.
 
drivers verwijderen opnieuw opstarten via F8 veilige modus.
Daar kun je kiezen voor vga inschakelen.
Misschien dat dat wil helpen.
 
Geplaatst door marsmannetje
Ik wil andere drivers voor mijn videokaart installeren, maar ik heb hetvolgende probleem:

Na deinstallatie van mijn videokaart moet ik mijn pc opnieuw opstarten. Na het opstarten van windows gaat windows direct mijn videokaart weer installeren, voordat ik dus de juiste drivers heb kunnen aangeven.

Hoe kan ik dit uitzetten? Ik wil zelf bepalen wat ik doe, bill gates moet met z'n tengels daar vanaf blijven ;)

alvast bedankt!

(ps. ik heb al een tijdje gezocht naar t antwoord en kan niets vinden)

Zijn het de drivers van XP zelf? Zo ja, dan kan je Windows die driver eerst laten installeren en als dit klaar is, kan je de nieuwste driver die van internet gedownload hebt, installeren.
 
Op die manieren heb ik het wel geprobeerd, maar ik krijg het nooit naar mijn zin.
Bijv het ati-control panel krijg ik niet meer geinstalleerd op de een of andere reden.

Ik zit er over te denken om gewoon plug and play tijdelijk uit te schakelen (in msconfig). Heeft dit nog nadelen/risico's?
 
Geplaatst door marsmannetje
Op die manieren heb ik het wel geprobeerd, maar ik krijg het nooit naar mijn zin.
Bijv het ati-control panel krijg ik niet meer geinstalleerd op de een of andere reden.

Ik zit er over te denken om gewoon plug and play tijdelijk uit te schakelen (in msconfig). Heeft dit nog nadelen/risico's?

Probeer Driver Cleaner es.
 
Gedaan.

Dit heb ik precies gedaan.

1. Drivers gedeinstalleerd in normale modus.
2. In veilige modus opgestart en daar dat driver cleaner gedraaid. Alle 'ati' zaken afgegaan en zo werden nog diverse zaken verwijderd.
3. Het installatieprogramma gedraaid van ATI
(http://www2.ati.com/drivers/5-8_xp-2k_dd_cp_wdm_25203.exe)
4. Foutmelding gekregen toen dit installatieprogramma de drivers wilde installeren.
5. Opnieuw opgestart in VGA-mode.
6. Automatisch werd de videokaart weer eens geinstalleerd. Zoveel mogelijk op kruisjes gedrukt om de installatie te onderdrukken
7. Het ATI-installatieprogramma weer gedraaid (zie punt 3)
8. Pc opnieuw opgestart
9. Kreeg een foutmelding dat cli.exe niet geladen kon worden. Dat is dus dat control center van ATI

10. ik weet het niet meer en typ dit bericht...
 
Dat de drivers niet geinstalleerd konden worden en dat ik het opnieuw moest proberen met standaard vga-drivers geinstalleerd. (of zoiets in elk geval)
Vandaar dat ik de vga-mode heb geprobeerd.
 
Geplaatst door marsmannetje
Dat de drivers niet geinstalleerd konden worden en dat ik het opnieuw moest proberen met standaard vga-drivers geinstalleerd. (of zoiets in elk geval)
Vandaar dat ik de vga-mode heb geprobeerd.

Ja, maar als het goed is werd ook vermeld waarom de drivers niet geinstalleerd konden worden.

Had je ook een keuze om op ''ja'' of ''doorgaan'' o.i.d te klikken?

Welke videokaart heb je trouwens?
 
Asus radeon 9600XT.

Tja, het installatieprogramma werd gewoon afgesloten na de melding dat de video drivers niet geinstalleerd konden worden omdat er geen vga drivers geinstalleerd worden.
(tja als het echt niet anders kan dan moet ik het nogmaals doen, maar dat duurt zekers weer een kwartier tot 20 minuten)
 
Ik heb op internet gekeken en cli.exe is enkelt het control panel van ati voor extra instellingen.
Op de site van omega heb ik gelezen dat omega dit controlpanel toch niet ondersteunt.

De reden dat ik de drivers opnieuw wilde installeren was de slechte kwaliteit in games. In bijv nfsu2 was bijv de reclame op de voor en achterruit totaal niet leesbaar.
Daarnet heb ik het geprobeerd en dat is nu in elk geval opgelost.
Ook in een ander (oud) spel waar ik problemen had is het nu opgelost.

Toch begrijp ik werkelijk niet waarom elke keer die cli.exe foutmelding komt. Mocht iemand weten waardoor dit komt en een oplossing hebben, dan hoor ik het graag!
Voorlopig schakel ik dat cli.exe wel uit in msconfig.

In elk geval bedankt voor je hulp, Muurhond!
 
oh oke!

Oplossing gevonden overigens.
Je schijnt Microsoft .NET Framework Version 1.1 geinstalleerd te moeten hebben voordat het cli.exe werkt.
Gelijk geinstalleerd en inderdaad werkt het.

Nu is alles opgelost!
:D

Ik ga dus geen problemen meer opzoeken door de omegadriver te proberen. In elk geval wel bedankt voor de moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan