drivers worden niet gevonden na herinstalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

meerweten

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
na een nodige herinstalatie, van de laptop van een familie lid,
vind windows xp 6 drivers niet
ik weet niet welke drivers ik hiervoor moet gaan downloaden en ook niet waar ik ze zou kunnen vinden,
via computerhebeer => apparaatbeheer vind hij de drivers ok niet,
het gaat over volgende aparaten(meer info vind ik niet;
ethernet controller
multimedia audiocontroller
pci simple controller (wth is dit?)
video (vga) controller
onbekend apparaat

ale andere zijn direct geinstaleerd geweest,
xp versie:
windows xp home edition sp3

meerweten

Hoi,

Heb je al op de site van het merk gekeken en op type gezocht? geef anders even merk en type.

Dat zijn typisch drivers voor het moederbord en worden bij een nieuwe laptop altijd meegeleverd op CD.
Als je die niet hebt kun je die drivers downloaden bij de fabrikant van de laptop.

@Windowsfaq
Hij hoeft ze niet up te daten, maar te downloaden;)

@TS
In sommige driver zit een update tooltje bijv bij videokaarten zoals NVIDIA en ATI

Hoi,

Ik zou toch op de site kijken heb je zeker de specifieke drivers voor desbetreffend notebook.

de meegeleverde cd is nergens meer te vinden, anders had het we lmakelijk geweest en had ik niet lang moeten zoeken naar de drivers, dan had ik gewoon het cdtje eringepropt en de drivers achteraf updaten,

het is een packard bell easynote (MIT mhra-c ??)
vind op de site van packardbell geen drivers (of ik moet er serieus overgekeke hebben)

heb wel iets gevonden dat easydriverpro noemt, het is blijkbaar een progje dat drivers van packardbell zelf update (najadaar ben ik nog altijd niet veel verder meemaar kan op zijn minst de andere drivers al updaten)

ik vind lijnlaptop daarniet tussen,

wel heb ik volgende link gevonden
ftp://ftp.download.packardbell.com/NOTEBOOK/

blijkbaar moet ik rijken tussen de R1 reeks (easynote R1003)
nogtans bij easy driver pro krijg ik dat mijn laptop en R4 reeks is ???? (kan ze via dat niet downloadenzonder tekopen)

Als je niet zeker weet of je de R1 of R4 serie hebt zou ik eerst de R1 serie proberen.
Werkt dat niet kun je altijd nog de R4 proberen.
Dat kan geen kwaad.

Goed gevonden trouwens, die FTP link.

Laatst bewerkt:
jha,
hetleuke eraan is dat er blijkbaar nog ens iemand is gewest die dezelfde vraag hadgesteldals ik, ook op dit forum

anders had ik ms nog wel effe kunnen zoeken

alle hardware werkt naar behoren,
enkel de audio driver is blijkbar niet compatibel met de hardware, daar nog effe op verder zoeken dus

audio harware nog steeds niet werkende en zou niet weten welke driver ik nog kan proberen,
krijg telkens een foutmelding

probleem opgelost dankzij Dell,
heb een dell driver gedownload en geinstaleerd,
dell had blijkbaar wel nog de onderstuenende drivers beschikbaar

thx llen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan